Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 2904 ggr
[kalelo]
0

Vilka frågor?

Vilka frågor hade ni med er när ni gick på första besöket hos kirurgen angående GBP eller annan viktminskningsoperation?

[AnnikaOhlsson]
0

Jag hade egentligen inga direkta frågor. Jag jade läst om det i flera år och pluggat ordentligt. Hade pratat med opade osv. Däremot var jag superladdad för att argumentera för att bli opad! Det behövdes dock inte!

[kalelo]
0

Jag har också rätt så mycket förinformation eftersom min mamma är med i SOS-projektet sedan 10år tillbaka… men tänkte ändå på vilka frågor som är viktigt att ta upp.

som t ex.. använder de kllamrar mycket? en viktig fråga för mig eftersom jag är nickelallergiker och är känslig för andra metaller med.

fett lätt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Inga faktiskt. Precis som Hyacinta hade jag läst på massor innan. Min mormor och moster gjorde gastric binding operationer för ca 15 år sen med mindre lyckat resultat varpå min moster efter flera år fick göra en gastric bypass. Så jag hade på när håll sett både för- och nackdelar av operation.

//Elin

[AnnikaOhlsson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kalelo.

Jag tror faktiskt att aragaffer (häftklamrar) är vanligast idag vid denna typ av OP. En tjej som opas samtidigt med mig var nickelallergiker och fick då sockersutur istället. (sån tråd där du inte behöver ta bort stygnen). Så meddela dem bara det så fixar de sutur istället!