Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett: 05-kost
Läst 2547 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

HUr svårt ska det vara?

Att äta på rätt sätt?

Jag är fantastisk på att ta alldeles för mycket mat i munnen och när jag sväljer så sätter det stopp i bröstet. Det är så otrevligt!!

Jag blir knäpp på detta! Hur svårt kan det va?? Glad

VeganGeek
0

Jag har själv inte gjort någon viktop men bor tillsammans med min bonussyster som har. Testa att använda en liten sked eller gaffel att äta med. Det kan göra det lite lättare i alla fall.

gummimamma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, som VeganGeek säger så är det en bra ide att använda små skedar eller gafflar när man äter, så blir det inte så mycket man stoppar i munnen på en gång. Jag har ofta tesked. Och ta maten på en assiett eller liten skål, så är det lättare att inte lägga upp för mycket på fatet. Och framför allt: tugga, tugga och tugga maten ordentligt. Maten ska ta tid att äta, även om det är så små mängder som vi äter.

fett lätt
0

Som med mycket annat är det väl svårt att lära om. Jag tar visserligen bara små tuggor men äter fortare än rekommenderat. Får inga problem av det och äter inte för mycket.

[AnnikaOhlsson]
0

Jag äter med tesked och smågafflar, men det är kört ändå! Jag har blivit väldigt tråkig, måste sitta ensam på lunchen och äta, då funkar det, då tänker jag på vad jag gör. När jag däremot sitter och lunchar och pratar med andra så är det kört!! Då äter jag snabbare!

Det är fruktansvärt otrevligt och jobbigt när maten "fastnar" i bröstet! Uasch!

Record
0

#4 Hyacinta

Har du mött en Kines som är fet, troligen nej, de äter med 2 pinnar som du säkert vet och då kan det inte bli för mycket varje gång.

Halvera detta verktyg en pinne, men då lär du inte bli mätt.

Rekommenderar dig att fortsätta med en pinne och äta kokosfett av god kvalitet, det är energirikt och du blir mätt.??

Piggelino
0

Åh jag fattar läget…Ja äter alltid sakta och lite med småskedar och gafflar och assietter..Andra lider av det…Att jag inte använder "normal" storlek…Det struntar jag i..

Men ibland när jag är stressad och det är folk runtom och vi pratar en massa DÅ händer det att det går för fort men det är så obehagligt att jag lägger ner besticken och sitter och pratar en stund innan nästa tugga!!!

Superbra för då hinner jag säga en massa medan de andra äter, ha haha….

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det är inga problem att äta hemma eller ensam, men speciellt på jobbet….

Igår var jag på restaurang och min svärmor tyckte så enormt synd om mig eftersom jag bara fick en så liten portion… Hon tjatade som tokig på mig om att jag "kan inet vara mätt, det går inte att bli mätt på så lite" ändå orkade jag inte äta upp helt och hållet utan lämnade lite.

Sen tackade jag nej till glass till efterrätt och då var det enormt synd om mig.

Jag har 100 ggr försökt förklara att ingen har tvingat på mig denna OP. Jag har gjort den med egen fri vilja och att jag visste vad det innebar, men ändå är det synd o mig!!

Piggelino
0

Vet du vad jag säger till alla jag äter med??

Jo att när jag ätit min portion så är jag lika mätt som om du hade ätit en jättepizza…Och då vill ju inte du heller ha mer…….

DÅ brukar de flesta förstå vidden av min lilla portion…