Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 2178 ggr
[AnnikaOhlsson]
2011-05-23 10:56
0

Tips på mat mottages tacksamt

Jag skulle gärna ta emot lite tips på vad man kan laga för mat? Både vad man kan äta  som mellanmål och mer matigt!

Man fastnar så lätt i samma maträtter, vill ha massor förslag!!

millam
2011-05-23 11:57
0

Jag har fastnat på ärtsoppa.. det är gott men nu börjar jag också sakna annat.. plättar tog jag ett par stycken häromdan, mums med lite sött..

[AnnikaOhlsson]
2011-05-23 13:03
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, ärtsoppa är inte fel, det åt jag i fredags. Jag gör mycket "falska" omeletter med skinga, korv, broccoli eller annat mums i… det går ju att variera en del… Matmuffins med olika grejjer i är gott till mellamål…

gummimamma
2011-05-23 22:11
0

Nu på våren och försommaren finns det så många goda grönsaker att göra soppa av! Sparrisen är ju helt underbar i soppa, och är relativt billig nu på våren. Fast egenodlad är godast, om man har möjlighet till det. Jag varnades för sparris, för den kan vara trådig och inte så bra för opade magar, men mixar man ner den i soppan så är det ingen fara. Spenat är också gott i soppa! Nässlor ska man inte glömma heller!!!

Grilla fisk! Fettsnålt och nyttigt, men SÅ gott. Det är för sällan vi grillar fisk!!! Det är ju bara att salta (jag använder citronsalt), peppra och sedan grilla. Jag tar ibland riven citronskal och gnider in i fisken, så blir den gudomligt god. En lätt sallad till. Kanske en god filsås till? Filsåser finns det ju så många goda att variera med. Det är en smaksak om man väljer lättfil eller en blandning av gräddfil och majonäs att blanda sina favoritörter med. Kanske lite stenbitsrom som smaksättning? Citronsaft och skal är också gott att ta i. Eller en klyfta vitlök?

Och medans man äter fisken kan en foliepaket med skivad frukt ligga på grillen och gojsa till sig! Så gott! Knappt man behöver glass till…

Ojsan! Det blev ju en trerätters middag här!!! Först soppa, sedan grillad fisk som följs av varm frukt. Nu blev jag hungrig! Kylskåpet nästa…

Piggelino
2011-05-30 10:40
0

Vi äter mycket köttgryta och kyckling här…

Men favvo favvo är makens goda kycklingsallad på:

Tärnad stekt kycklingfileer, 2 sorters melon i tärningar , 1 skalad gurka i tärningar, 1 äpple i tärningar samt vindruvor utan kärnor!

Allt blandas och serveras med:

1burk Creme fraiche , valfri, 1msk kall bearnaise sås, 1 klyfta vitlök, pressad plus salt och peppar..

Hjälp vad gott!!!

Jag klarar fullfeta produkter men välj det som passar dig bäst!