Osötad glass!
Köpte nån osötad glass från glassbilen förut. Det var några bägare vanilj/choklad. Det lät så gott, men det var så sött så tungan krullade sig i munnen! Fy! Tog två teskedar, sen åkte den i slasken! Har borstat tänderna, men känner fortfarande den slisksöta smaken!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Prova att göra en god glass själv! Ta frysta bär eller frukt och kör i mixer tillsammans med Turkisk eller Grekisk yoghurt till mjukglasskoncistens. Fungerar även bra med annan yoghurt eller kesella, men jag gillar krämigheten i Grekisk yoghurt! Söta, om du vill ha den lite sötare, med en aning honung, socker, lättströ eller agavesirap. Gör du en större sats än vad du äter, så frys in den. Den blir rätt hård i frysen, men då kan man ju köra den en liten sekund i micron innan man ska äta.
Ja, så har jag gjort och det är jättegott! Men min chef som opade sig för fyraår sen sa att det blir dyrt ibörjan. Man ser nåt o hjärnan säger "det där tycker jag om". Men så smakar det inte som man minns! Det är vad som hände förut! Jag trodde att jag gillade det, men det gjorde jag inte..