Hur påverkar dumpningar dig?
Opererades för ganska exakt 10 år sen (gastric bypass) och först nu börjar jag sätta det i samband med hur jag mår i övrigt.
Jag äter ungefär som jag gjorde innan op i hastighet och tuggandet, men inte helt portionsstorleken. Dricker ofta till måltiderna, gärna kolsyrat. Men nu har det klickat varför jag kan bli så vråltrött efter en måltid. Jag upplevde inget sånt första tiden, vad jag minns utan fick sena dumpningar (som jag inte heller kunde begripa vad det var) efter ungefär 1,5 år. Men, jag har börjat föra dagbok över vad jag äter och hur det påverkar mitt humör. För förutom att jag blir supersömnig och helst inte vill röra mig alls så blir jag så förbaskat sur och lättirriterad också! Är det någon mer som känner att dumpandet påverkar humöret? Jag vet inte om det är Vad jag äter också som ställer till det, antagligen i viss mån, men tänkte dra ner på mängd och vätska först innan jag ändrar om själva maten.
"I'm too old for this shit."
Det är en livslång kurva det där. I en period så dumpar man på det ena och annat i en annan. Du får testa dig fram. Men jo att vara trött efter maten så man sitter och gäspar så är det en form av dumpning. Kanske inte den värsta men jag blir extremt trött när jag har ätit för mycket.
Ja, det verkar vara himla slumpmässigt det där. En dag dumpar man på nåt, dagen efter går det hur bra som helst.
"I'm too old for this shit."