Uppskjuten operation đ
Ăr lite nere nu.. Ăr/var pĂ„ gĂ„ng med op nu i augusti men fick precis besked att jag hade för dĂ„ligt blodvĂ€rde och det mĂ„ste utredas innan operation! Har nĂ„gon av er varit med om det och vad gör man Ă„t det? Ăr ju sĂ„ instĂ€lld pĂ„ att Ă€ntligen göra operationen och VILL NU!! (Inser förstĂ„s att vĂ€rdena mĂ„ste upp men arghhh)
NÀr jag skulle operera bort gallblÄsan fick de skjuta upp det för jag hade allt för lÄgt blodvÀrde de sa att det inte var sÀkert jag skulle vakna ur narkosen.
SÄÄ.. jÀrntabletter, minns ej hur mÄnga jag tog men i 14 dagar eller 1 mÄnad lr vad det vad, kollade blodvÀrdet o det hade höjts, woula op.
LÀkaren sa ocksÄ jag borde utreda det för det var ej normalt, första lÀkaren jag gick till efter det frÄgade bara om ja har riklig mens, jag tycker jag har mkt mens, sÄ dÄ sa dem det var pga det.
SĂ„ egentligen fick jag ingen utredning.
NÀr jag kommer till sjukhusen anser de att min jÀrnbrist och blodbrist Àr sÄ pass lÄga att jag borde utreda det men nÀr jag gÄr till vc sÀger de bara att det Àr pga mensen.
Men, Àr 29 och fick jÀrnbrist för 4 Är sedan--- tycker jag borde haft det sedan tonÄren isÄdana fall för jag har haft mkt mens sedan dess. Men men.
KÀka jÀrntabletter sÄ ska det fungera bra =) blodvÀrdet stiger snabbt.
Ok! DĂ„ Ă€r det bara att börja Ă€ta jĂ€rntabletter och andra nyttigheter och hoppas pĂ„ det bĂ€stađ
TĂ€nk att det Ă€r för ditt bĂ€sta, Att du ska in i en operation med bĂ€sta möjliga förutsĂ€ttningar. Ăt dubbelt jĂ€rn i 14 dagar plus b vitaminer typ b-12 som man behöver nĂ€r kroppen bygger blod. Sen Ă€r du dĂ€r. Lycka till!!!!!