Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1414 ggr
novis23
0

Ändrade rutiner

Hej

Nu var det länge sen jag skrev här.För min egen del händer inte mycket, annat än väntan på att 1/9 ska komma och jag får operationen gjord :)

Men, jag måste erkänna jag har pratat mig varm om vårdslussen i Örebro, och om St. Görans.. så väl att min bästa supporter oxå vill göra en sleeve. Han har behov av det, inga tvivel där. Han har högt blodtryck, Cpap äter ganska mycket mediciner, och nu vill läkarna ge han statiner mot höga blodfetter.
Men det började redan på vårdcentralen, läkaren sa att hon inte kunde skicka remissen till nått annat län än det vi tillhör.  (Samma läkare som mig, hon skickade min remiss direkt till St.Görans några månader tidigare)
Då bad han henne och skicka den till vårdslussen i Örebro, det var inga problem.

Två dagar senare ringer han till Vårdslussen som säger att han kommer bli nekad operation för att det är nya direktiv. Vård som kräver övernattning blir numera nekade. Men sa hon, jag kan skicka dig på gruppinfon på St. Görans

Till vilken nytta då? Vad är det för mening att gå på en info, även om den är bra när man vet att det inte kommer att leda nånstans. Då är det ju bättre att remissen faktiskt går till överviktsenheten i örebro och sen när de inte kan hålla de 90-dagarna så ber man om att få komma till St.Görans då.

Visst det tar längre tid, men de här är ju bara bökigt.

Är väldigt glad för att jag kom igenom, är ledsen för att han inte verkar göra det.

Troligtvis så är vi flera som valt att välja andra sjukhus när det är möjligt och det har blivit för dyrt.

Davbjo
0

Riktigt jobbigt att de ska hålla på och ändra rutinerna hela tiden! Det blir ju omöjligt att veta vad som gäller, och svårt att hjälpa andra med processen eftersom den kan vara helt annorlunda bara några månader senare.

Bra information dock!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee