Min positiva efterop-tråd.. :)
5 dagar efter min operation sitter jag här som en fågelholk och har svårt att greppa allt som händer… Jag tar varken insulin eller Metformin för min diabetes. Jag har tagit insulin 2 gånger men då för att jag faktiskt har ätit socker, så det är mitt eget fel, ger jag tusan i sockret behövs inget insulin alls. 🙂
3 blodtrycksmediciner håller på att revideras till 0 (!) Just nu äter jag 1 men har ringt och frågat dr om jag kan ta bort den då jag får blodtrycksfall och jag tror inte han sätter sig emot det.
Mitt högra ben var 5 cm tjockare än det vänstra och foten såg ut som en rugbyboll, har haft tygskor med snören i 3 år nu. I förrgår när jag duschade såg jag att det helt plötsligt var normalt! Jag kan ha vilka skor jag vill, utan snören!! ! *ler lyckligt"
Jag äter i stort sett vad som helst utan att dumpa, äter ju ff mjuk mat.. äter och dricker i stort sett i samma fart som innan. Inga problem med maten här inte.. haha
Jag rapar och fiser som man ska och jag har to m vart på toa. Känner mig som en femåring på julafton men det är SÅ skönt att se att kroppen börjar fungera normalt igen. 🙂
Jag mår så jädrans bra att jag kunde gråta! Har svårt att förstå att allt detta händer på 5 ynka dagar… vad ska då inte hända på 1 månad, 6 månader eller inom 1 år? Törs jag äntligen börja tro lite, lite på att även all värk kan ge sig lite? All värk försvinner ju inte eftersom jag är reumatiker men en skitskvätt kanske kan försvinna? Bara det skulle vara guld värt…. för första gången på över 20 år ser jag ljuset i tunneln och jag skulle kunna krama hela världen! Men för tillfället nöjer jag mig med att krama om er här inne och tacka för allt stöd jag har fått, ni är guld värda och ni har verkligen gjort skillnad för mig. 🌺
Underbart att läsa! Är så glad för din skull…vår skull…allas skull, som tagit detta beslut! Kan också bara hålla med! Så bra som jag mår i dag vet jag inte när jag mådde. Min kropp mår bra! HURRAAAA! Och idag, 4 v efter op visar vågen -7 kg :) Det är jag så lycklig över och fattar det nog inte riktigt än :) Hejja oss!
Visst är det härligt? 🙂
Det blir ju "biverkningar" som man inte hade räknat med, det är så mycket mer än att vikten går ner, Hela kroppen lever i en lyckobubbla och förändrar sig i det mesta som det verkar.
Kul läsning! Och ja, detta är bara början, det går i rasande takt första året. Mycket kommer hända som du/ni inte kunnat ana innan, att gå ner i vikt handlar ju om så enormt mycket mer än hur många Kg vågen visar.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Börjar inse det nu, Davbjo… en helt ny värld öppnar sig och jag kan bara förundrat försöka hänga med i svängarna. 🙂
Nu är jag metallfri! Agrafferna plockades bort i dag.. :)
För första gången på över 20 år sover jag hela nätterna, vaknar inte en enda gång av att jag har ont i kroppen. Visst, det kan ändra sig, men gissa om jag njuter av den tid jag får??
Har dock lärt mig i dag att om jag inte vill dumpa ska jag inte äta nudlar.. :(
Var inte en särskild rolig upplevelse kan jag tala om.. bläää
Blodtryck och blodsocker ligger ff perfekt, utan mediciner och sprutor!
2 veckor har gått sen open och det är mitt livs bästa veckor, SÅ glad att jag gjorde detta så jag kunde gråta.
Underbar läsning kära TS! PUSS från malmö! ❤️
Det känns hur underbart som helst.. ett helt nytt liv. Rättare sagt, det känns som att jag kan komma att få ett liv. :)
Eftersom det spöregnar här så blir det en ordentlig blötpuss tillbaka.. 😛
😉😃hihi! Jag förstår din lycka så totalt. Och känslan sitter i trots det är 3 år sedan. 😉
Närmar mig -15 kg! :)
5 med flytveckorna och 10 på en månad efter open… Här går det undan måste jag säga.. Jag har flera par byxor i garderoben som jag inte har kunnat ha på länge, tog fram dom härom dagen och de är för stora! 😮
Fantastiskt roligt! Och visst är det lite ofattbart? Hihi men kul :) Min våg visar -10kg från op (hade ej ngn flytperiod) är superglad och mår så bra :)
Ja, jag fattar ingenting! Men det konstiga är att det faktiskt inte känns, jag märker det inte… har jag inte sett det på vågen så hade jag aldrig i livet gissat på 15 kg. Förr har jag märkt vartenda litet gram men inte nu… vad beror det på?
#11: Kan det vara så att du har fokuserat om? Det märkte jag att jag snabbt gjorde, man behöver inte tänka så mycket på vikten längre. :)
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Jag vet inte.. jag har egentligen aldrig brytt mig om vikten på så sätt. men nog har jag märkt när jag har förlorat några kilon alltid. men inte nu… Har funderat på om det beror på att jag är jämntjock, så att säga, har ingen magen som är stor eller hänger, inga bilringar, utan mer som en smal kropp fast större på nåt vis. Så jag kan tänka mig att jag går ner överallt, hela kroppen minskar på nåt vis. Svägerskan sa att hon heller aldrig skulle ha gissat på 15 kg, hon ser ju att jag har krympt men inte att det är så pass mycket.
Jag måste säga att ngt hände i min hjärna (haha) efter min op. Jag har alltid sprungit och vägt mig för att hålla koll så att jag inte går upp, men efter min op har jag struntat i det totalt. Väger mig ibland en gång per vecka men sist nu gick det två veckor… Känns som om jag slappnat av, gillar läget och fokuserar mig på att vardagen ska fungera och må bra helt enkelt…. Visst oroar jag mig ibland då jag äter lite chips (min största last) att jag äter flr mkt MEN när hela påsen är kvar i stort set jämförelsevis från förr sitter det bara i huvudet! Alltså jag är SÅ glad över denna op :)
Åh! Jättefin ❤️
#15 Ja jösses, det där är verkligen vackert, i synnerhet med tanke på hur illa många ser ut på magen efter en sådan viktminskning! Gratulerar till en finfin mage. 😉
Följ min viktresa: http://melineya.wordpress.com
Jättefin!!! Och bättre blir det - det tar cirka 2 år för huden att hämta sig och det drar ihop sig mer.
I helgen trillade BMI ner till 24.6 😃