Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 1696 ggr
[Aralia]
2

Ny kunskap.. ;)

Nu vet jag vad som händer när man gör blomkålsmos med ädelost och har korv till det….

…det blir trångt i magen. 😛

Davbjo
1

Ja, jag har lite svårt för mos över lag sådär, man får ta det lugnt och testa sig fram! ;)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
1

Blomkålsmos är hur gott som helst och passar till det mesta. Jag äter inte potatis, så för min del är det en guldgruva… :)

Davbjo
0

Håller med, jag har gjort det väldigt många gånger, blandar gärna i broccoli också. Funkar mer eller mindre till allt vanligt mos funkar till, man kan till och med gratinera det. :)

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

hotflower
0

Trångt i magen ja… Har hittills kräkts 3 ggr av att jag ätit för mkt. Bra lärdom! Men fläskkött hörrni det känns verkligen när jag äter det… Måste vara hårdsmält?!

[Aralia]
0

Jag klarar inte heller av fläskkött, så det undviker jag. Däremot kan jag äta fläskpannkaka om jag skär fläsket smått och steker det ordentligt innan. Men jag har nog ändrat mig massor, för jag saknar inte köttet. Jag äter hellre fisk och kyckling..

Davbjo
0

Intressant det där med fläskkött, det har jag aldrig stött på problem med. Men det verkar vara väldigt olika från person till person också, vad som funkar och inte.

Jag har svårt för kolsyra, speciellt drycker som skummar väldigt mycket, som julmust och Pepsi Max. Annars går det mesta ner utan några större bekymmer, om än i väldigt varierande mängder.

[Aralia]
1

Kolsyra har jag inga som helst problem med, det rinner ner som vatten..

Jag gjorde en karréstek som jag skivade tunt, tunt men det går inte heller. Dumpar nästan på en gång.. :(

hotflower
1

Ja. Kolsyra kan jag inte heller dricka. Saknar Ramlösa men har alltid älskat vanligt vatten så det går bra. Kycklingkött till viss del är också trögt för magen och ris, bröd och pasta! Liten mängd funkar dock :) Intressant hur allt ändrats i matväg. Äter fortfarande helst knäcke med leverpastej och gurka haha!

berthagenn
1

Aralia, dina dumpningar avtar med tiden (dock lär man sig att äta rätt så att säga;) din tarm kommer att vänja sig så du kommer att kunna äta detta sen. :)

[Aralia]
1

Ja, det finns ju en hel del som jag inte kan äta just nu men som kommer att funka med tiden. Men det märkliga är att jag faktiskt inte saknar köttet, bondjänta som jag är. Pappa snurrar nog runt flera varv nu när ser från sin molntuss hur hans dotter har blivit.. haha

Favoritmackan i alla lägen det, hotflower :)

berthagenn
0

du kommer att kunna käka sen LOVAR DIG! Din tarm ”lär sig” med tiden. Docxk så tycker man att andra saker är gidare än innan. Konstigt nog!!!