Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1463 ggr
APryl
0

Tid för intervju

Nu äntligen har jag fått tid för att träffa kirurgen och teamet inför gbp operation. Någon som kan dela med sig av vad ni fick för frågor? Accepterade de att ni försökt gå ner i vikt själva eller var det fortsatta detaljerade utfrågningar? Funderar på att föra matdagbok fram till mötet den 20 aug. Är så rädd att ha kommit så här långt bara för att få ett nej. Tacksam om ni har lust att skriva era erfarenheter om dessa "intervjuer" och vilka steg som väntar. Sprutor, andningsmaskin och flera besök och provtagningar/vägningar innan op lät också väldigt stressigt.

Melineya
1

Jag tror det är lite olika beroende på vårdgivare. När jag var på S:t Görans i Stockholm var de hemskt snälla och trevliga och frågade det de behövde med god ton. Det mesta har ju redan gåtts igenom, så varför fråga ut igen? Jag var dock precis lika orolig innan, så jag förstår dig. Men jag önskar att jag kunde komma tillbaka till S:t Görans nu när jag ska ge mig på det en andra gång…

Följ min viktresa: http://melineya.wordpress.com

berthagenn
2

Att gå ner i vikt före open är för att vi har fettlever. detta är för vår egen skull vid operationen att levern blir mindre. detta är ett ganska stort organ faktiskt.

Frågorna jag fick var inte alls farliga. jag talade ur hjärtat och de förstod mig. so no worries!

Katti
1

Jag tänkte som så att har mitt landsting gått med på att betala en privat vårdgivare för att operera mig, så inte tusan kastar denna vårdgivare tillbaka pengarna och säger "Nej tack, dem vill vi inte ha". Jag tror att risken att få nej när man har kommit så långt är närmast obefintlig. Finns det medicinska hinder så bör ju det ha kommit fram tidigare. Och har verkligen sjukhuset kallat det intervju? Det gjorde man inte inför min operation i alla fall! 

Så ta det lugnt. Det går bra ska du se 😎.