Risk för att fortsätta gå ner i vikt?
Går i tankar på en operation och då dyker det upp olika funderingar då och då…
Denna gång gäller det om det finns risk för att fortsätta rasa i vikt efter man nått sin normalvikt = risk för att bli underviktig?
Om det finns risk för det, hur ska man då göra OM man råkar ut för detta? Man vill ju inte riskera att bli allt för mager heller.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag frågade samma sak då jag har en vän som stod och grät framför spegeln då hon rasade till 45 kg! Svaret jag fick var att då ökar man kalorimängden eller i mitt fall kolhydrater då det är det jag går upp i vikt av.
En viktoperation är ett ganska trubbigt verktyg som kräver ansträngning från patienten. Operationen gör inte att man automatiskt landar på sin normalvikt, man kan sluta både över och under den.
Opererade följer samma logik som andra, om intaget överskrider uttaget går man ner i vikt, och detta behöver korrigeras beroende på önskat resultat. Det kan vara svårare att få i sig fler kalorier som opererad, men det är absolut inte omöjligt.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Okej, tack för bra svar 🙂
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Mitt vikttapp stannade av helt på 58 kg. Oavsett hur LITE eller HUR MYCKET jag äter. Än idag!
Tycker detta är såå skönt. Väger prick 58 hela tiden.