Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett17-recept
Läst 1354 ggr
[Aralia]
3

Gjorde tomat till mellis..

I dag gjorde jag min ugnsbakade tomat till mellis och åh, så gott det var! Länge sen sist men kände att det nu var dags…
Jag gröper ur en bifftomat och saltar insidan, knäcker ett ägg i tomaten och saltar lite till och sen in i ugnen tills ägget är klart. Himmelskt gott och superenkelt, tycker jag då. 🙂

hotflower
0

Åh! Det ska kag pröva, bra tips! :)

[Aralia]
1

Det är suveränt gott! Sen kan man ju krydda som man vill.. ha en ostskiva i eller nåt.. ädelost är kanngott. "slurp"

berthagenn
0

bra tips!!!! 😍

[Aralia]
0

Vad brukar ni andra äta till mellanmål?

hotflower
0

Alltså…det är svårt för jag känner sällan hunger :/ Men försöker! Äter lite rester om det finns, smoothies, är inte så mkt för bröd men rostat bröd och knäckebröd är mumsigt :) Men äter faktiskt ofta bara tre ggr/dag….men tydligen var det inte ovanligt för Sleeve opererade :)

[Aralia]
0

Jag har oxå svårt att få i mig mer mat än 3 gånger om dagen.. blir mätt på maten och det håller i sig. Försöker stoppa i mig lite mer men det är inte helt lätt…

Davbjo
0

Knäckebröd med en massa leverpastej är ett stadigt och ständigt mellanmål för min del, annars kan ett kokt ägg funka bra också, eller en näve nötter. Jag småäter mest hela tiden, speciellt när jag jobbar, då har jag ofta lätt för att glömma bort att äta större mål.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
0

Jag har faktiskt fått lite svårt för kokt ägg sen open.. känns som en seg degklump bara när jag ätit det, Försökt att dränka det i olika geggor (ishavsröra mm) men det funkar inte.

[Aralia]
1

I dag blev det äggmuffins… SÅ otroligt gott! "mums"