Avokado
Och varför har jag aldrig köpt frusen avokado förr?? 😮
Har precis smulat i mig en sallad på avokado, skinka, tomat, gurka och en citronskvätt… "myser"
Köper också frusen sådan sen en tid tillbaka för att ha i matlagning. Orkar inte hålla på och leta reda på vanliga med rätt mognadsgrad och har inte fått snits på det där med att klämma och känna vilka som är bra. Mycket smidigare med frusna bitar!
Dum fråga kanske men äter ni den frusen?
Jag visste inte ens att avokado gick att frysa
#2 Nä, jag köper i alla fall frusna bitar som jag har i annan mat som jag tillagar och då tinas den ju och värms i bara farten! 🙂
Jag tinar den med.. kanon i sallad, med CF och rökor och kanske en skvätt stenbitsrom. Älskar avokado men aldrig kommit på att köa den frysta.
Jag köpte lite bör nu när jag köpte fil sist, blandar fil och bär och sen använder jag stavmixern. Smoothies from heaven! 🙂
Jag visste inte ens att det gick o köpa fryst…..
Jag hittade det då jag skulle köpa bär för att göra smoothies.. blev nyfiken och köpte en kartong. Skurna i små bitar, tinar på nolltid och smakar helt ok. Älskar avokado men har tröttnat på att försöka hitta en som är mogen när man ska använda den. Så för min del är ju detta helt perfekt. 🙂