Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 1366 ggr
[Aralia]
0

Varför mår jag illa?

Jag dumpar inte, äter som jag ska men mår illa… kan inte vara hunger för jag är proppmätt. Är det bara nåt tjafs efter open, näringsbrist eller vad..?

Denna kommentar har tagits bort.
Davbjo
0

Kan du se något mönster i illamåendet, är det konstant eller kommer det med jämna mellanrum?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
0

Nej, inte direkt.. det kommer och går. Först trodde jag att det var för att jag var hungrig men det är inte det… har funderat en del och blodtrycket har ju sjunkit som en sten sen open, kan det vara nåt med det? Märklig känsla…

Davbjo
0

Det kan säkerligen bero på värden so faller (eller stiger), det händer väldigt mycket i kroppen första tiden… Men det låter ändå som att du borde höra av dig till kliniken så att de kanske kan köra några tester och se vad som händer, det är ju inte omöjligt att de åtminstone kan underlätta lite tills kroppen ställt om sig.

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
1

ja, nog händer det saker alltid! Inget insulin på en vecka, 1 tablett istället för 3 för blodtrycket och höger ben och fot har varit otroligt svullet pga diabetesen, de är nu normala. Så för första gången på 3 år kan jag ha vanliga skor och inte tygskor med snören i sommar. Och allt detta redan första veckan! 😮

Medicinerna plockade dom bort redan på avdelningen, ska till dr den 11:e och gå igenom medicinlistan.. så det är mer piller som kommer att tas bort. Har lite svårt att ta in allt som sker just nu…

hotflower
0

Jag gick med just piller mot illamående med mig hem eftersom många mår just illa ett par dagar efter. Hoppas att det släpper snart. Salt bruka hjälpa mot illamående… har du flingsalt hemma så knapra lite på det. Men vad härligt att höra med dina andra resultat! Måste ju vara underbart att slippa sprutan :)

[Aralia]
1

Då ska jag absolut testa salt.. 🙂

Det är helt ofattbart hur mycket som har hänt på bara några dagar, har lite svårt att hänga med där faktiskt. Jag har ff stenkoll på blodsockret men jag har finfina värden. 😃

hotflower
0

Låter helt underbart :) Jag är så stolt över oss som " vågade" ta denna chansen och göra en livsförändring! Hejja!

[Aralia]
1

Kan bara hålla med, hotflower… nu i efterklkokhetens timma fattar jag inte vad jag var så nervös för. Det är ju det bästa jag har gjort.. 🙂

[Aralia]
0

Nu har jag provat salt, hotflower, och det fungerade perfekt!! "ler lyckligt"

Så nu har jag en burk med flingsalt på köksbänken så jag lätt kommer åt det, helt underbart att slippa illamåendet. 🙂

Davbjo
0

Här ser vi ju konkret styrkan med forum som dessa, jag hade aldrig hört talas om att salt kunde mildra illamående efter op, värdefullt!

[Aralia]
0

Ja, och dessutom är det riktigt gott. .:)
Alltid bra när man kan och vill dela med sig av sina erfarenheter…

hotflower
0

Men vad härligt att höra! :) Ja dessa forum är allt bra att ha ❤️