Nervös och ont i magen..
Jaha ja,,, här sitter jag med morgonkaffet och har ont i magen. I morgon vid den här tiden är jag på sjukhuset och har bara minuter kvar till operationen. Nervös som 17 och med lite ångest.. hur blir det sen? Kommer det att gå bra eller får jag nån blödning? (har fel på blodet) Kommer mina sammanväxningar att ställa till det? Kommer jag att verkligen att gå ner sen? Och mycket annat snurrar i skallen just nu.. Jag vet innerst inne att allt kommer att gå bra men vet oxå att så mycket kan gå fel…
Senare i dag kommer jag att åka in till stan, för att sova över hos en vän, så att jag tar mig till sjukhuset i tid i morgon. Ska packa färdigt, duscha, städa undan och se till att det bara är att komma hem och ta det lugnt. Jag hoppas innerligt att det räcker med titthål, då är jag hemma på fredag… nu vill jag bara att allt ska vara över. Att det ska vara gjort… magen bubblar och puttrar och den vill oxå att det ska vara över. SOM jag önskar att det var eftermiddag i morgon just nu….
Håller alla tummar jag hittar! Lycka till!
Tack, laloli… :)
Vad för operation ska du genom gå ?
Klart att nerverna är på spänn, det spelar naturligtvis också in att det finns fler variabler i ditt fall än vad de flesta har. Men oavsett hur det blir så är svenskt medicinskt kunnande i världsklass, de känner ju till din historik och de väljer att göra operation. Jag har svårt att se något annat än att det kommer gå väl, oavsett om du behöver en öppen op eller om det går med titthål. För när det är klart så är det klart.
Nu är det så pass nära för dig att du kanske kan få lite den känslan som jag hade, det blir ungefär som när man ska åka en såndär helt bisarr bergochdalbana med sju loopar och de står och moppar kräk i vagnarna när man kommer till karusellen (precis detta har jag faktiskt varit med om). Man är spänd, nervös och förväntansfull, men det släpper ändå så fort spärren sänks ner över axlarna och man sitter fast i sitt säte, för då är resan igång, man har ingen direkt kontroll längre och allt ligger i andras händer.
Nu är det inget du egentligen kan göra, förutom att försöka fokusera om, ta det lugnt och låta resan ske, så att säga. För ske kommer den, och du kommer vara i så enormt kompetenta händer att det kommer lösa sig, det är jag övertygad om.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Jag ska göra en gastric bypas… Dom ska börja med titthål och funkar inte det pga sammanväxningarna ska de öppna upp.
Lite så är det ju, Davbjo.. bara jag är där kommer det att kännas bättre, för de rutinerna kan jag och då känner jag mig hemma. Just nu är det just den där bergochdalbanekänslan.. Inte inför själva open så mycket som för livet efteråt, blir jag av med diabetesen, lite värk och annat så blir det ju ett helt annat liv. Eller rättare sagt, det blir ett liv.. nåt jag inte har haft på över 20 år, minns inte ens hur det känns att inte ha ont jämt, kunna äta lite annan mat än vad jag kan nu.. Ortopeden har sagt att jag kan ev få mina knäproteser om detta lyckas… det är så otroligt mycket som kan bli till det bättre att det känns som en utopi..
Åh Cuthof….jag kände precis som du.
Den där nervösa känslan men ändå längtandet.
Det kommer gå så bra. Oavsett sätt de väljer så gör de det för din hälsas skull och oavsett kommer detta var nystarten på ett nytt liv. Håller alla tummar och tår för dig imorgon :) Detta fixar du :) Vi finns här! Kram
😍
Känns lite bättre nu…. men magen har gått i fullständig strejk, törs snart inte blinka om jag inte sitter på toa. haha
Börjar komma till ro nu, gjort det jag ska innan jag åker och nu kan jag inte göra mera… så jag släpper taget, tar det som det kommer och älskar alla hållna tummar. :)
Det kommer nog gå toppen :D lycka till!!!
Lycka till, det kommer att gå bra!