Hur länge har ni flytit?
Jag har en kollega på jobbet här som opererade sig i Borås i november, hon fick flyta SEX (!!!!!) veckor innan sin operation och hon trodde nog att jag skulle bli tvungen att göra det samma baserat på min kroppsform, dvs det mesta fläsket sitter just på magen.
SEX veckor med kallsvettningar, huvudvärk, klåda och kaskadspyningar….jag har frågat, det går inte att komma undan flytet och det är i stort sett bara en sort som jag inte får alla dessa symptom från, men den får jag ändå klåda av. (Vet någon varför så tala gärna om) jag vet inte om jag pallar det, kommer ju få vara sjukskriven FÖRE operationen i så fall, för vi snackar akut jätteklåda hela jävla tiden……..
Tre veckor skulle jag nog kunna fixa, kan klämma in att jag tar lite flex, jobbar korta dagar, inga klientbesök på kontoret utan bara att jag åker på hembesök men sex!?!?! näää det går aldrig :-(
Min fru var tvungen att köra flytande i sex veckor, men hon hade ett så högt BMI, jag antar att det var därför. Dock så ska det vara ganska olika från klinik till klinik också, och det handlar ju inte heller bara om att man ska gå ner X antal kilon. Ofta kan man föra en dialog med kliniken, de bör kunna anpassa efter dina förutsättningar.
Intressant (om än riktigt besvärande) att du får klåda, det har jag aldrig hört talas om förut! Men ge inte upp, för en dialog med kliniken i första hand.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
3 veckor har jag hållit på med flytet… skulle inte fixa längre tid. Mår inte alls bra på flytmaten. blääää
Klåda känner jag inte igen, så där kan jag inte vara till nån nytta..