Flytt under op-väntan.
Hejsan. Jag bor i Örebro län och har fått erbjudande att flytta ned till Kalmar län. Här i Örebro har jag fått godkännande av psykiatrin och kirurgen för en operation, och går alltså och väntar på en nu. Om jag skulle flytta ned INNAN hösten (då operationen är planerad) - kommer jag att få genomgå ännu en utredning där nere, eller kommer besluten här uppifrån att tas med ned? Jag kommer att kontakta kirurgmottagningen för ett klart svar, men de har inte öppet förrän på Måndag.
Någon som vet?
MVH
Mycket bra fråga, jag vet faktiskt inte men med tanke på den nya lagstiftningen inom området så bör det inte vara några problem. Så som jag förstått processen så har du rätt att opereras var som helst, men att det i vissa fall ändå ska godkännas av ditt lokala landsting, och eftersom du kommit så långt tror jag det ska gå vägen utan att börja om från ruta 1.
Meddela hur det ligger till när du får besked!
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Uppdatering! Pratade med kirurgen igår morse, fick svaret att det skulle skickas en blablabla-remiss (minns ej namn tyvärr) till det nya sjukhuset om man flyttar, och det är stor risk att man måste göra om hela utredningen. Fick även till svar att man (eller bara jag?) inte fick ställa sig i vårdkön för andra sjukhus (tänkte, där nere) utan att man då skulle förlora platsen i sitt län. Väldigt mystiskt svar, då min mamma stod både i kön på Ersta och här i Örebro på sin operation -09.
Hur som helst så kommer jag i alla fall vänta med flytten, säkrast så!
Verkar rörigt det där… men jag skulle ha gjort som du, väntat. Skulle vara för feg att riskera nåt..
Märkligt..för jag står i kö nu både till St . Görans och Örebro…
S:t Göran är ju ett privat sjukhus, alltså inte landstingsanslutet. Jag tror inte att man kan stå i kö till två landsringssjukhus samtidigt. Jag fick t.ex inte stå i kö för op i Örebro och Lindesberg samtidigt. Men jag kan ha fel.
Men Lindesberg och örebro är samma kö, så fattade jag det som.
Nej, inte när det gäller överviktsop i alla fall. Jag fick inte stå i kö till både USÖ och Linde samtidigt.