Sista veckan
Jaha, då var man inne på upploppsrakan då. Har tre veckors flyt bakom mig, en vecka kvar. På söndag skrivs jag in för att sedan opereras på måndag. Nervös nu!
Då ligger du 2 dagar före mig! :-)
Visst känns det pirrigt när man är så nära..? Kommer säkert att gå bra och sen blir allt bara bättre och bättre..
Kul med någon som är i samma fas. Var ska du opas? Du behöver inte svara om du inte vill.
Jag tillhör Jämtland, så det blir Östersund… blev inskriven förra veckan och snittas på onsdag.
Och jag opereras i Lindesberg (Region Örebro).
Vi är spridda i landet måste jag säga..
Man gör 10-12000 operation per år i Sverige vad jag vet. 😉
SÅ många?! 😮
Sverige är ganska mycket i framkanten när det gäller dessa operationer. Och man följer mig i 5 år efter open, som forskningssunderlag. Lite coolt faktiskt. 😂
I Sverige är vi nog ganska bra på just förebyggande sjukvård, speciellt inom områden som dessa där vi mycket väl vet att det är betydligt mer kostsamt och ansträngande för samhället att behandla alla negativa effekter på hälsan som övervikt ofta resulterar i snarare än att ge en operation som minskar eller tar bort övervikten.
Likväl som att det förekommer att människor som inte borde opereras ändå gör det så är det förmodligen väldigt vanligt att människor som skulle gagnas enormt av operation väljer att avstå, av olika anledningar. Det sprids mycket propaganda om dessa operationer, men statistiken vi har talar sitt tydliga språk, och det är viktigt att folk får veta det tycker jag.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
# 10 Instämmer till fullo!
Jag sköt upp min op för just gnället och rädslan. Vilket jag ångrar mig så himla mycket för min obefogade ängslighet. Och detta i flera år! Som tur var gick jag till doktorn och fick hårda fakta. SAnalytisk som jag är gick jag hem och lusläste mer och mer. Sen var det bara raka spåret! Så ni där ute som ska göra open. Det är fan jobbigare att vara fet än att göra denna open! 😃
Jag har oxå läst allt jg har kommit över, vägt för och emot, vänt och vridit… men kom fram till att jag vore dum om jag inte tar till vara den här chansen nu när jag har fått den.
Jag velade lite innan min op också och var orolig- mest pga andras obefogad fakta! Men åh vad jag är glad att jag gjorde denna op. Det är bland det bästa jag gjort. Bara känslan av att känna mättnadskänsla (det gjorde jag knappt förr) är så härligt. Nöjd och glad över en miniportion! Lycka till nu, ni som står i startgroparna :)
Önskar SÅ att denna vecka vore över, mår skit i dag på ren svenska. En livskris i depression… går över tills i morgon men det är rätt tungt i dag.
# 13 precis så kände jag med. Är så fördömt lycklig idag att jag har svårt att hålla det inom mig.🤐
Igår fick jag tex rensa ut den stora garderoben för jag har börjat köpa en hel del kläder….Host host host! 😃
Så jag har bytt min matbudget till en klädbudget hahahaha! Är så kul att få köpa kläder i stl 38 ute i den vanliga delen av affären. Härlig känsla att vara ”normal”. Typ. 😂
Jag dumpade fyra stora kassar i en UFF-kontainer för några dagar sedan, bra när saker kan återbrukas tycker jag. Har gett bort kläder till vänner också. Man går igenom en hel del när man går från 3XL till M/L på ett år.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Hur går det för dig, KickiC? Jag börjar bli skitnervös och konstig och du har ju närmare än vad jag har… så jag funderar lite på dig just nu.
Hej Cuthof! Jo det går bra, men jag börjar också bli grymt nervös. Skrivs ju in på söndag eftermiddag och op:as förhoppningsvis tidigt på måndag så man slipper ligga och vänta. Jag börjar också bli jättesugen på all möjlig mat. Flytet har gått över förväntan, men nu vill jag börja äta! Själv då, visst var det på onsdag för din del?
Känner igen mig.. :)
Jag börjar oxå bli skitnervös, drömmer om mat och känner lukten av allt som lagas i samhället snart.. längtar som en galning att få varm mat i mig, haha
Ska hålla en tumme för dig på måndag, det kommer att gå kanonbra ska du se. :)
Japp, onsdag är det som gäller för min del. Det var planerat till måndag först men de flyttade det till onsdag för de ville ha extra tid på sig med mig..