Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett02-ot
Läst 3297 ggr
trullan
11

Folk som inte hör hit

Jag undrar… går det att göra sajten låst för folk som inte hör hit? Jag blir så ledsen när det blir som i den tråd som heter "Starkt emot viktoperation"… tre stycken som inte ens har detta som favoritsida dyker upp och har massa åsikter. Precis såna åsikter som jag och väldigt många av oss vill slippa och därför har sökt oss hit. Det handlar om "slaktare" och stympning och att det är något läkare lätt tar till. Jag vet inte hur det är med er men min uppfattning är inte direkt att det är något som läkare lätt tar till, flera av er har ju skrivit egna remisser, själv satt jag och pratade i två timmar med min läkare om att få en remiss. 

Vilka är admins, hur kontaktar man lättast er för att uppmärksamma er på såna inlägg?

Det känns  skit att någon som inte ens är med i gruppen kommer med pekpinnar åt mig/oss… jag har hört allt det där, flera gånger… det är därför jag håller min op hemlig för 99 procent av min omgivning.

[Aralia]
1

Jag funderade på samma sak, det måste ju gå att låsa sajten?

trullan
3

ja eller moderera den flitigare, inte för att jag egentligen tycker att det ska behövas, folk måste väl för fan ha lite mellan öronen (fast det vet vi ju att de inte har) och visa respekt…….

Men nää.. det är som i "riktiga livet".. jag har allvarligt blivit påhoppad i affären där någon rabiat (det finns såna) LCHF:are  som jag inte kände började riva i min korg och tala om för mig att "jag har varit som du, tjock och orkeslös och då åt jag så där.. du måste testa LCHF".. bla bla bla.

Detta är ju inte ett debattforum, det är iFokus och vi pratar om beslut vi redan har fattat.. jag älskar det.. jag blir inte ifrågasatt men kan ändå ställa frågor och läsa andras funderingar. Men som alltid rinner någon förbi och förstör min dag.

ChristineL
2

iFokus är ett öppet forum, alla kan gå in och läsa, man behöver inte ens vara inloggad. Men det är möjligt att admin inte är aktiva. Dom syns under "Om sajten" högst upp.

Stallmima
2

Nu har jag inte denna sida i mina "sajter"  men jag säger som #3 att detta är ett öppet forum. Pekpinnar som du säger finns på alla sidor om man letar.

KickiC
0

Jag är säker på att Davbjo kommer att moderera så fort han loggar in. Han brukar såvitt jag vet vara inloggad varje dag.

trullan
2

Riktigt tråkigt att folk inte kan respektera då.. utan bara måste köra ner sina "vet bättre" i halsen på en…

[Aralia]
1

Läs "Om sajten" så står det klart och tydligt vad sajten handlar om…

Kyllan56
3

#0 Jag tycker du skriver mycket mer förolämpande, om oss"tre", som du buntar ihop till en enhet och drar över en kam, än vad jag skrivit.

Att du blir upprörd och att det är känsligt  kan jag förstå och att du just nu agerar utifrån det. Men det ger dig inte rätten att vara skriva oförskämda kommentarer.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ChristineL
1

#6 - Så är det på alla forum. Finns alltid folk som tycker tvärtemot vad sajten ska handla om, djursajterna är värst, det pågår rena krigen där emellanåt.

trullan
4

Kyllan… ta åt dig om du vill, men det var inte er tre jag buntade i hop utan ett kollektiv som är av samma åsikt dvs att operationer är negativt, eller hur ni nu uttrycker er. På samma sätt som vi tjockisar blir ett kollektiv, eller vi som opererar…eller läkarna som stympar och slaktar.. 

Generaliserande möts med det samma.  I min hjärna är jag betydligt mer oförskämd än jag tillåter mig vara i skrift, eftersom jag har en social spärr och vet vad som passar sig och inte. Jag skulle aldrig angripa någon för dennes livsval, jag skulle aldrig ifrågasätta någons livsval på dennes arena. Om jag känner en person som gjort ett val som jag anser är annorlunda skulle jag kunna diskutera det med den mellan fyra ögon, men aldrig att jag skulle gå in i en kyrka tex och börja prata om att jag tycker att gud är ett påhitt.

Aldrig att jag skulle gå på en kurs för folk som vill lära sig LCHF och prata om vilket jäkla hittepå jag tycker det är.

ALDRIG att jag skulle gå på en hundutställning och skratta åt utställarna och säga att de är fjolliga och att det är synd om hundarna.

Jag utgår ju tyvärr från att alla andra är lika respektfulla.

PS jag säger inte att mina åsikter är precis som de jag drog i exemplena, det var bara just precis det….exempel, exempel på saker jag har sett folk göra.

Kyllan56
1

#10"

"tre stycken som inte ens har detta som favoritsida dyker upp och har massa åsikter. " Ditt citat som jag syftade på. 

Om jag gått in på operationssalen och försökt avråda dig och sagt att jag tror inte på en operation, hade det varit jämförbart med att gå in i kyrkan och Gud. Utanför kyrkan i allmänna forum torde det var okej att framföra kritik.

Det får bli det sista jag säger eftersom jag inte tänker operationernas vara eller icke vara i långbänk!

För till syvende och sist känner jag med dig och förstår att du/ni blir provocerade och upprörda! Det är mänskligt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Davbjo
4

Människor som inte kan hålla sig ifrån att sprida sin tråkiga attityd kommer vi nog dessvärre aldrig komma ifrån, oavsett hur vi låser ner eller så finns det alltid vägar in om man nu är benägen att göra sig hörd.

Det finns uppenbarligen personer som av någon märklig anledning skulle föredra om exempelvis jag aldrig opererats, jag blir ärligt talat inte riktigt klok på den inställningen, men å andra sidan behöver man inte förstå sig på alla människor heller.

Forumet är till för att erbjuda stöd till opererade eller personer som funderar på (eller intresserar sig för) viktoperationer. Är man inte intresserad av att erbjuda stöd till oss/dem finns det andra forum man kan hålla sig till.

Statistiken talar sitt tydliga språk; viktoperationer fungerar. Som motpol till de faktiska siffrorna erbjuds endast anekdoter och tillspetsat språk, vilket är att räkna med. Vad ska man annars komma med?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
4

Det vi kan göra är att berätta våra postiva erfernheter. Vara en positiv motpol! 

Jag opades 7 feb 2012, och jag är inne här och försöker boosta er andra. Just för att jag blev så jävla lycklig av open. Vill att ni andra ska uppleva detta.

[Heike]
2

# 0 Oj slant  in här och läste runt lite och nu är jag en av dom som inte hör hit alls😊Har aldrig haft viktproblem men jag kan förstå  för ärligt det här är ju nåt ni själva avgör det kan ingen annan göra åt er och vem vet man kan själv hamna där en dag och behöva ta beslut om operation eller inte så man bör nog hålla sin vassa tunga i styr innan man vandrat i en annan människas skor och det kommer från mig som helt är inne på alternativa vägar men faktum är att varje människa måste få ta sina egna beslut oavsett det gäller viktoperation eller nåt annat.

Beträffande admin,låsta forum så finns möjlighet för värdar och Medarbetare att skapa vissa dolda kategorier även på öppna sajter som admin sen skriver in medlemmar som vill vara med i gruppen medlem privat sajt och på så vis kan man både ha dolt och öppet forum med möjligheten att prata mer privat i dolda trådarna samtidigt som man även syns utåt i den öppna delen.Men det där tar admin beslutet om dom vill ha med på en sajt eller inte men den möjligheten finns i alla fall eller så kan ni gå ihop en grupp och starta eget dolt forum här på i fokus,det är också en utväg när man vill diskutera ostört 🙂