Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett: 02-ot
Läst 1155 ggr
majala
0

Förbannad och trött -gnällinlägg-

Gick precis ur en facebookgrupp ang viktop för att en admin påtalade i en tråd jag startade att feta människor oftast luktar illa. Och anledningen till att han kunde känna det och inte jag är att jag kanske hade svårt att känna just "den lukten". Sen var han även tvungen att klämma in att feta personer är oattraktiva också. Allt detta i en tråd jag startat om fettförakt och hur jobbigt det är. Men alltså, hur kan en admin i en sådan diskussionsgrupp uttala sig så otroligt föraktfullt om feta personer? Och att säga detta rakt upp i ansiktet till någon som är fet? Trist, för gruppen i övrigt verkade så bra men jag vägrar vara medlem i en grupp där en admin kommer undan med sånt skit. Så, nu har jag gnällt av mig.

Davbjo
1

Nej, då förstår jag att det inte fanns så mycket där att hämta. Min erfarenhet säger faktiskt lite det motsatta, att överviktiga ofta är så medvetna om de stereotyper som finns om dem att de nästan tvågsartat gör motsatsen. När jag vägde som mest duschade jag två gånger om dagen, exempelvis, och det var inte för att jag stank så att tapeterna missfärgades utan för att jag aldrig skulle lukta svett osv.

Men allt detta är ju anekdoter, det var ju vad du fick kastat på dig också, och det enda sådana gör är att de demonstrerar avsändarens fördomar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
1

Men fy! Vad arg jag skulle ha blivit!! Hoppas du läste lusen av honom, jag hade aldrig kunnat vara tyst en sån gång.. Man kan ju undra vad han har i den gruppen att göra?

hotflower
1

Det hör med förståelse och medmänsklighet- vart har fet tagit vägen egentligen? Blir så ledsen och trött på människor som ALLTID tror att de har rätt att häva ut sig vad som helst. Bra att du gick ur! Men jäkligt dåligt stil av vederbörande! :(

hotflower
1

Oj då… Vart har DET tagit vägen…skulle det stå och inte fet ;) Mobilen alltså…haha!