Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1162 ggr
hotflower
1

Hämtar ut medicinerna idag

Och jösses vad verkligt det blev då! På Tisdag gör jag min Sleeve Op… Jag antar att måndagen kommer att bli som i en dimma 🙈

stinakrok
1

all lycka till dig❤️

hotflower
0

Tack snälla stinakrok! 🙂

Det är så otroligt skönt att "hänga" här med människor som förstår och inte dömer

[Aralia]
1

Åh, vad kul för dig! Lyckat till på tisdag, ska hålla en tumme för dig. 👍

hotflower
0

Tack snälla Cuthof :) Det värmer! Och sen håller vi tummarna för dig ;)

[Aralia]
0

Ja du… tänk när jag är där, känns som 3 veckor är en evighet just nu. :)

hotflower
0

Förstår det men det kommer säkert att gå snabbare än du tror :) 3 v är ju inte så lång tid. Men förstår vad du menar!

[Aralia]
0

Det kommer bara att smälla till så är jag där… :) 

Hur känns det för dig nu då, nervös, förväntansfull…?

Davbjo
1

Imorgon smäller det, lycka till! 😃

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

hotflower
0

Davbjo Tusen tack snälla du! Idag är jag gråtfärdig mest hela tiden…. Inte så att jag ångrar mitt beslut men alla runtom är så oroliga då blir jag också det :/ Men hur stor är risken att jag dör på op bordet?! Ganska liten…och ärligt, åka bil idag är inte direkt säkert heller! Usch… Jag som då gärna ville vara positiv och stark just idag! Men tack igen! Det kommer gå bra!!!!

Davbjo
1

#9: Vi kan väl säga såhär, när jag satt i bilen på väg till operation så plingade det till i mobilen. Det var "Döden" som börjat följa mig på Twitter. Överlever jag gör nog du det också. 😉

Men skämt å sido, risken för att faktiskt dö på operationsbordet är försvinnande liten, det förekommer i princip inte. Förr var det vanligare, när man inte visste bättre vilka underliggande tillstånd man skulle reda ut innan osv, men i dagsläget ska du ha allvarliga, odiagnostiserade medicinska problem för att det ska vara en reell risk.

Dock finns det ju risker med precis alla operationer, en kollega blev sjukskriven i flera månader efter att han gjort en knäoperation, då operationsärret blev infekterat och han blev allvarligt sjuk. Det tror man ju inte om en vanlig knäoperation! Så det är klart att det finns risker, men för de allra flesta, definitivt för mig, överväger de riskerna med god marginal den garanterat kortare livslängd och försämrad livskvalitet min tidigare vikt hade givit mig framgent.

Så, rensa huvudet med lite musik, TV-serier eller vad som och stäng ute orosandarna, så ska du se att du plötsligt är opererad och allt är klart. :)

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

hotflower
1

Du är bara så bra! Tack- du anar inte vad jag behövde få läsa ditt inlägg :) Ja, det får bli strax handling för att bunkra upp med diverse soppor sedan en bra bok! :) Tåget går i em upp till Sthlm och efter det rullar det nog bara på!

trullan
0

Håller tummarna för dig och ska tänka på dig i morgon. Glöm inte att uppdatera sen när du piggnat till.. förresten. .vad är det för mediciner man får?

Davbjo
0

#11: Det är därför forumet finns till! :)

hotflower
0

Trullan Medicinerna jag hämtade ut var alvedon, bhepan, Omeprezol och sprutor samt duschtvålen. Hade räknat med dyra pengar men med duschtvålen blev det drygt 600kr. Jaha, ska strax höra dusch nr 2. Ska vara på Sophiahemmet kl 12. Liiiite segt att vänta så här på morgonen haha, men men det går nog bra! TACK alla som lyckönskat-ni är fina människor. Jag skriver mer när jag orkar efter op :)

Davbjo
0

Den där duschen har jag hört talas om, jag behövde dock inte göra det, vet inte varför. Men det gick ju bra ändå. ;)

Lycka till idag nu!

trullan
0

Descutan är ju bakteriedödande. Fick duscha med det inför min galloperation också. .och tvätta håret i skiten. Jag är inte så knusslig med hur jag ser ut men mitt hår. .och jag hade långt hår då, såg ut som en tuss väl använd svinto i flera veckor efteråt… vet att en del sjukhus inte kör med det men egentligen är det ju bara en extra hygiensäkerhet. Sprutor!!!??? Vad för sprutor? ??? Säg inte att jag sja behöva perforera mig själv nu igen!!!!!!

hotflower
0

Trullan Jo…:/ en spruta i sex dar efter op. Blodförtunnande så att du inte ska få proppar! Men det fixar vi :):)

trullan
0

Jag tog em spruta om dagen i 14 dagar….i två omgångar med ngr månader emellan för ca 3 år sedan. Dag 15 var det mastodontspruta som sved o gjorde ont som fan… För ett högre syfte…viktigare än mitt liv….operationen vill jag göra för att min dottee som var resultatet av alla sprutor (ivf) ska få ha sin mamma frisk och i livet…jag får bli kallsvettig och illamående men det får gå

berthagenn
0

Denna spruta var hur enkel som helst för mig att ta. jag som är så rädd av mig. men detta kändes fan inte något för mig. så det är nog väldigt olika.

trullan
0

För mig handlar det inte om smärta vid sprutor. Det är en fullt utvecklad fobi. Jag kan svimma innan jag ens blivit stucken och ofta är det lättare om det gör ont för då flyttas fokus. Men som sagt…har gett mig själv sprutor förr..tog 30 till 40 min varje gång men det var der värt för att få en bebis..

Davbjo
0

Jag hade faktiskt glömt bort att det var sprutor med i bilden… Jag tyckte det var ganska obehagligt att sticka mig själv, men det gick bra, någon enstaka gång gjorde det lite ont men det går ju över på nolltid.