Insulin och flytkost
Jag började med mitt flyt i går och märker att jag får ta rätt mycket insulin, det blir runt 20 enheter. Är det normalt det? Blir det så i början bara eller kommer jag att få hålla på så här.. Hur har det varit för er andra med insulinet? Har pratat med vården men de säger bara att jag ska hålla koll på BS och utgå från det.
Vad menas med flyt kost?
Dum fråga, såg nu att jag var inne på viktoperation😞🤦♂️
Jag har börjat med Modifast inför open, så jag äter/dricker bara flytande kost nu..
Kanske pulvret innehåller mycket socker/ kolhydrater? De gör ofta det
Ja, det innehåller ju massor med socker. :(
Men jag brukar ta ca 6-7 enheter insulin,nu är jag uppe i 25och mår inte alls bra. Skulle vara intressant att veta hur andra diabetiker har det under flytet.
Jag ska ringa och prata med diabetessköterskan i dag och höra vad hon säger…
Är också nyfiken på detta, berätta gärna vad de säger:-)
Hon ska ringa så fort hon har tid, så nån gång under dagen borde jag ha ett svar.
Inget samtal i dag.. :(
Nu har jag fått besked.. eftersom det är en kortare tid så har det ingen betydelse. Jag tar nu 28 enheter till drycken och det var inte så mycket egentligen, tyckte hon. Och om 3 veckor när jag är opad är det ju inte säkert att jag behöver mina sprutor längre… :)
OK, håller tummarna för det!🙂
Jag med…. :)
Låter ju underbart om du får slippa dina sprutor efter op :) Hoppas hoppas!
Tack, goa du! :)
Dom kan inte förklara varför det händer men 9 av 10 slipper insulinet sen. Om man har typ 2 då alltså.. Och det nästan samma dag som open, så man behöver inte ens gå ner i vikt utan det bara händer. Skulle vara SÅ ljuvligt att slippa sprutorna.