Tips på mellanmål
När man är opererad är det som bekant mycket viktigt att man håller igång matintaget hela dagen, så små mellanmål blir ett måste. Vad brukar ni småäta på under dagen? Finns det kanske några tips på enklare grejer man kan laga som sedan funkar bra för just detta konstanta ätande?
På jobbet äter jag jordnötter och knäckemackor med diverse pålägg, så som leverpastej, ost och kaviar + ägg. En annan grej som funkar bra är att ha en större matlåda med stekta köttbullar, prinskorvar, ägg osv i, som man sedan kan gå och plocka ur när suget faller på. Saker som går bra att äta kalla är ju smidiga av just den anledningen.
Jag dricker thé och lättdryck, samt naturligtvis vatten.
Så, hur ser era dagar ut i matväg?
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Bananer tycker min mage om som mindre mellanmål 🙂 Det är ju förstås ingen måltid, men perfekt när man måste få något i magen!

Mvh Stephanie 

Bananer är mycket bra mat, faktiskt!
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Bra tråd! Snappar upp allt jag kan nu.. ;)
Jag har köpt en matlåda med kyllock, då kan jag lätt ta med mig mat, sallad eller nåt annat i matväg om jag behöver nåt litet och jag inte är hemma.
#3: Sallad är mest bukfylla dessvärre, när man är opererad ska man prioritera protein, sedan kolhydrater och resten (grönsaker osv) är mest i mån av plats. :)
Men en sådan låda är jättebra, jag har också en sådan. Man kan ha med sig exempelvis kallskuret och sådant, det är klockren mat!
Nu menar inte jag en grönsallad, utan mer med tex kokta ägg och skinka, tomater, tonfisk och så.. jag är så van att äta såna sallader så jag tänker mig inte för hur "sallad" kan tolkas.. sorry.
#5: Haha, det var en bra sallad! 😂
Älskar mina matsallader.. lätt att göra, kan stå i kylen ett tag och smakar gott. ;)
#7: Låter absolut som det! De kommer du ju kunna fortsätta med efter operationen, men du kommer inte behöva göra dem lika stora. :)
Lika stor blir den nog men den tar längre tid att äta upp. :)