Flyt som smakar gott?
Jag ska om 2 veckor börja med flyt och har köpt Nutrilett till de veckorna. Men det måste ju finnas nån sort som faktiskt smakar bra?? :O
Tänkte jag kunde ha nån sån påse till mellis ibland eller för att lättar kunna sköta diabetesen efter open. Har ni nån favoritdryck eller bar som faktiskt smakar gott?
Jag var "tvungen" att köra Modifast innan op, men det var till att tvinga i sig mer eller mindre. Tröstade mig med att det bara var två veckor och att jag aldrig skulle behöva äta det igen.
De jag tycker är godast är Allévo, speciellt deras bars. Den med blåbär tyckte jag var absolut bäst. Jag föredrar soppor med så neutral smak som möjligt, choklad gick att svälja ner snabbt tyckte jag, men inte utan grimaser… :)
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Då ska jag provsmaka Allévo.. choklad tycker jag inte ens om så den försvinner per automatik. "ryser"
Det finns ju många andra smaker, ett tips är att värma vanilj-varianten och krydda på med kanel. Det smakar OK åtminstone, men inget man vill göra varje dag oavsett. Jag föredrar faktiskt bars, det kan jag äta ganska mycket av utan att förlora viljan att leva.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Ni ska vara glada att ni bara behöver flyta 2 veckor, jag ska flyta 4-6 veckor….
Modifast (choklad) hallon eller vanilj tycker jag är helt ok. Men de innehåller ju ganska mycket socker och är väl sådär om man har diabetes?
Jag ska flyta i 3 veckor, inget jag ser fram emot. Men det måste ju gå…
Jag har pratat med diabetessköterskan och jag ska hålla stenkoll på värderna, öka insulinet vid behov. Fattar inte hur det kan vara så mycket socker i de här dietdryckerna..
Ja, jag är mycket glad över att det bara var två veckor för min del. 🥳
Modifast! Och deras ”chockladpudding” är jättegod! Så Modifast is da SHIT! 😃
Måste ju finnas nån annan smak än choklad? Men Modifast är kanske har bra smak på alla sina produkter?
ojaa, de har många smaker, dock tyckte jag att vanilj, banan och cj´choklad var gott. Sen deras grönsakssoppor gillade jag jättemycket. Kryddade dessa soppor med vitlökspulver och annat.
Jag tycker ju inte om choklad så den smaken försvinner automatiskt för mig. Ska kolla upp vilka produkter dom har.. 🙂
Jag gillar Naturdiets färdiga shaker, speciellt Caffe latte. Den dricker jag fortfarande nu 4 år efter op bara för att jag gillar den och att den är lätt att få i sig. 😃
Har funderat på om jag skulle försöka hitta någon god bar eller färdig dryck som jag kan ha i väskan när jag åker bort nån dag, använda det som typ mellis.. kan ju vara bra att hitta nån sån när och om det kniper.
Naturdiet har jag aldrig provat.. jag kanske får köpa lite av alla märken och traggla mig igenom allt? 
#13: Det glömde jag skriva faktiskt, de färdiga tycker jag är mycket bättre än de man blandar från pulver. Där finns det många varianter som funkar helt OK. Jag föredrar de fruktiga varianterna.