Väntar på besök till VC för remiss
Har fått en tid på VC 27/2 efter en månad. I Sörmland står det på hemsidan till Nyköpings Lasarett att man ska vara mellan 18-60 år och ha ett BMI lägst 35. Fått hjälp med viktnedgång via vårdcentral enligt "vårdprogram fetma". Efter remiss inkommit gör vi en bedömning av denna. Viktigt är att du först fått hjälp fått hjälp av din vårdcentral att påbörja viktminskning enligt vårdprogram viktminskning och att betydelsefull information finns på remissen. Jag undrar om jag måste genomgå vårdprogram viktminskning innan jag får remissen? Är det någon som vet? Känns som tiden rinner iväg innan jag ens får komma till mottagningen och gruppmötet och sen träffa en kirurg. Hur ofta är det gruppmöten? Jag vill helst ge det här en chans för att kunna opereras hemma innan jag tittar på privata alternativ och betalar själv.
Din fråga är svår :) jag skickade in en Egenremiss då läkaren på VC inte kunde något om GbP operationer :) efter min remiss gick det ca 2 månader innan gruppmöte och några veckor senare fick jag ta olika prover och sedan i november träffade jag läkare igen och gjorde en lättare psykologisk utvärdering :) trodde jag skulle få vänta till efter sommaren för att få operation men nu ringde dem idag och jag får min operation i slutet av februari! Så spännande! :D lycka till!
#1 Hadde du nån dokumenterad viktminskning? När du skickade in din remiss? Isf hur var den dokumenterad?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Ja det hade jag, hade gått hos både PT och kostkurser så de ledarna kunde styrka att jag försökt, sedan berättade jag om alla bantningsmetoder jag använt och vad helt ärlig med mina resultat där 😁 det tycker jag är viktigt, att vara ärligt för de ställer de hör frågorna för att kunna göra en bra bedömning av dig och för att kunna hjälpa dig på allra bästa sätt!
Tack :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .