Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 899 ggr
Mallanbrallan1
0

Funderingar kring pulver!

Hej alla! Är det någon här som vet om sjukhusen har någon allmän procent som man ska gå ner? Kan man gå ner för mycket så att de nekar till en operation? Jag har gått på pulver diet och gått ner 5 kg på två veckor (imorgon). Började på 122 kg. Tacksam för svar! :D

SilverEmma
0

Alla sjukhus har olika krav. Vissa säger att du ska gå ner minst X antal kg, vissa säger att du ska gå ner X% av din vikt och vissa säger att det kvittar hur mycket du går ner så länge du flyter X antal veckor innan op. Du kan inte gå ner för mycket, varje kg du går ner innan op ger dig bättre förutsättningar inför operationen.  Lycka till! ☀️

Mallanbrallan1
0

Ja okej! :) tack för svaret! Ska bli så spännande den 24:e när jag ska på inskrivningsmöte! Fick flyta en extra vecka då operationen och inskrivningsmötet blev flyttad, men det gör ju inget i slutändan! :) Hoppas jag uppnår de krav de ställer😄

gjac
0

Tänk på att en stor anledning att du ska gå ned är att levern blir lättare att flytta ur vägen under själva operationen.  För mig var det en stor motivation att tappa så mycket som möjligt innan operationen!

SilverEmma
0

Jag opades på Carlanderska för snart 4 år sedan. De gick efter BMI. Hade man mellan 35-40 skulle man flyta 2 veckor. Mellan 40-45 i 3 veckor osv…jag låg precis på gränsen och "kom undan" med 2 veckor men var så taggad så att jag började 4-5 dagar tidigare. 😉

Mallanbrallan1
0

Ja det förstår jag :) skulle ha gått egentligen bara 3 veckor men blir nu över 4 veckor eftersom Sahlgrenska och Skövde inte pratat Med varandra och gav mig fel info :) och det gör inget men funderingar bara :) tack för svaren! :) Jag vill såklart gå ner så mycket som möjligt, rör på mig varje dag (som vanligt) och dricker bara mina soppor som jag ska :) Hihi Silveremma, något liknande som jag gör nu då fast inte lika frivilligt 🙈😃👍