”Hur får jag bort den lösa huden?”
http://experterna.mabra.com/hur-far-jag-bort-den-losa-huden/
Ett hetttips. Jag tränar 4 ggr/veckan. Löper 2 km, sen styrketränar jag och min hud är så mycket snyggare. Ok, det hänger i rumpan och litet på magen. men armarna är PERFEKTA efter allt skrot som jag har lyft. Så spring på bara, själv kan jag se direkta resultat på min kropp i badrumspegeln efter träningen. Känns ”slätare” och mera ”blodfyllt”. Kan inte riktigt förklara.
Så träna. Jag tränade inte på dryga 15 år. Nu är det det BÄSTA jag vet. Har tom kompisar på gymmet nu. Hör ni? Polare på gymmet!!! 😂
Ja, träning ger otroliga resultat! Måste erkänna att jag har varit alldeles för lat med tränandet senaste året. Och det syns!!! Efter viktminskningen gick jag på gymmet 2-3 ggr/vecka + en hel del långpromenader. Visst hade jag en del häng lite här och där, men jag var nöjd med min kropp ändå. Mådde bra! Sedan opererades mina fötter i omgångar och träningen blev lidande. Har inte kommit igång med den ännu, trots att jag skulle kunnat träna. Bristen på träning har gjort min kropp plufsigare och huden mindre tight. Vikten har ökat ca 5 kg. Ska försöka komma igång med träningen igen, för den påverkar även humöret. Har lagt märke till att jag fått mer depression och nedstämdhet nu när jag inte tränat. Träning är bra både för kropp och själ!
Jag tränar tre gånger i veckan, och det känns riktigt bra. Tränade en hel del när jag var yngre, men det var många år sedan jag körde seriös träning som jag gör nu. Om inte annat känns det bättre i kroppen och man blir piggare.
Innan operationen låg mitt blodtryck på 165/120, när jag kollade i fredags låg det på 119/71. Så saker händer. :)
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Hur nära inpå operationen började ni träna? Jag har två hundar hemma så promenader kommer det bli direkt efter så mycket som jag orkar men vill även komma igång på gymmet 😃 har en aktiv sambo och längtar så tills jag inte skämms över min kropp längre och vågar gå tillbaka till gymet och visa att jag förändras!
Enligt den information jag fick så kan man börja träna mer eller mindre omgående, det handlar som alltid om att "lyssna på sin kropp" och inte ta ut sig mer än man känner att man klarar av.
Man ska också komma ihåg att du behöver inte träna för att gå ner i vikt, det kommer ändå. Träna istället för att må bra, få bättre kondition osv, fokusera på det sunda i träningen.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Att börja träna…ja du. Du kommer känna dig ”sugen”….detta kommer som en trevlig biverkning. Lovar dig du kommer bli dösugen.
Så roligt! :D hade fått fel info så istället för att få operationen den 23 eller 25 februari så blir det den 9 mars istället.. Ser verkligen fram emot det, lite längre tid på pulver men vad gör det i slutändan? :) Roligt att man kan börja träna omgående! Ja helt klart för att jag ska må bra! Vill även träna musklerna. Vet inte om det hjälper huden också att dra ihop sig? :) ska bli skönt att träna för att man vill och inte för att gå ner i vikt :)