Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett12-presentationer
Läst 3012 ggr
OleaViola
1

Ny här !!

Hej har just  hittat er ! och tänkte skriva en liten rad. Min läkare har skickat i väg min remiss för några veckor sedan, så jag vet att det kommer att ta tid tills det händer något, Bor i Skåne men tänker hänga kvar här ett tag 🙂

camillian
0

Välkommen hit :)

suneeva
1

Kul att höra att det finns någon på forumet. Själv är jag sleeveopererad sedan 6 dagar tillbaka. Jag hänger annars på ett amerikanskt forum som heter www.verticalsleevetalk.com.

Skulle dock uppskatta om det finns fler svenska forum

sarahbg
0

Välkommen hit :)

Suneeva, varför gjordes det en sleeve och inte en bypass? (Bara nyfiken)

camillian
0

suneeva, det finns ett forum till som jag har hittat Viktop.se heter den. 🙂

Du hittar adressen här; javascript:nicTemp();

Mytime
1

Hejsan,

Jag är också ny härinne och är inte opererad.
Vi får se hur jag kommer göra framöver, just nu brottas jag med en hel del känslor kring viktoperation.

It's My Time now!

OleaViola
0

Trodde det skulle ta lång tid men har redan fått tid till Första besöket nu i september inte mer än 3 månader s väntan vilket jag trodde jag skulle få vänta ett år på ! ska ta massa prover innan besöket och blir jag godkännd så blir det nog op innan jul i November eller så. Det hade jag inte väntat mig, så nu börjar man bli liter nervös. Man får börja läsa på lite om allt som kommer att hända 🙂

sarahbg
0

Jag bloggar om min resa, om tankar innan op..

http://mystorygastricbypass.blogg.se/

jensten
0

#5 Velar också kring viktop eller ej, men tyvärr är mitt bmi för lågt för VG regionen, så risken är nog stor att jag inte får hjälp :-\ Har sökt efter svar överallt känns det som, kan jag söka till annat landsting än mitt eget, men blir inte klok på de något otydliga svaren. Frågar jag Obesitas mottagningeni Gbg så anser de att jag inte kan söka till annat landsting, medan andrapatienter påstår att det går. Jag blir ta Mej tusan knäpp!… Lycka till och välkommen till TS :-)

suneeva
0

Jag har haft övervikt i över 20 år och jag har provat allt. Jag har dock varit tveksam till GBP pga de biverkningar som finns. När jag hittade en broschyr på vårdcentralen från CFTK så fick jag läsa om den nya metoden sleeve som kommer mer och mer. Den har inga av gbp biverkningar men ungefär samma resultat. Det är också ett mindre ingrepp. Gå in och läs på deras hemsida. Lycka till.

lilla myy35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ny här. gjorde gbp i Vasa central sjukhus 13.11.13 och frågat om hudop pga löst skinn. bor i kronoby i mellersta österbotten tillsamman med min man o 3 underbara katter. kristen o gift kvinna

berthagenn
2

Har gjort den GBP. Har gått ner dryga 70 kg. Väger stabila 58 kg alltid oavsett vad jag äter. Därför valde jag GBP. Denna metoden ”håller i sig” över tiden. Detta var viktigt för mig då jag pendlade bara jag tittade på ett kondis.

Nu har jag vägt 58 kg i mer än ett år. Och jag äter ALLT.  Chokladpudding med grädde, mat, godis, kött. Ja - verkligen allt. :)

berthagenn
1

för och nackdelar med Sleeve i en tjejs blogg om har gjort just Sleeve.

https://systerlyster.wordpress.com/2010/11/08/vecka-7-for-och-nackdelar/