Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 2658 ggr
Fjallraven
0

Bruttolöneavdrag för överviktsoperation

Hej!

Jag har tid för Gastric sleeve operation 13/10 och funderar på att utnyttja möjligheten till bruttolöneavdrag. Är det någon som har gjort det som kan dela med sig av sina erfarenheter? :)

berthagenn
1

Jag tog semsterledigt och hade även kompdagar att tillgå eftersom det är en planerad op.

Carina72
0

Det du ska tänka på är att även din semester och pensionsersättning påverkas.

Lycka till med din sleeve. Jag är opad för två år sedan och är jättenöjd.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Har du tagit upp det här med din arbetsgivare så de är med på det? Som jag förstått är det ju inget som arbetsgivaren måste gå med på, det är upp till dem om de vill.

berthagenn
1

Min arbetsgivare var med från start. Det var skönt! Började jobba efter 3 veckor! Fick mycket stöd, och det var så skönt! 🙂De tyckte om att jag gjorde detta, och jag blev en friskare och gladare Medarbetare. Alla vinner på en friskare människa med livslust i 190 km/timmen. 😃😂😍

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Var otydlig, jag syftade inte på själva operationen till TS utan på att hon funderar på att nyttja bruttolöneavdraget. Inte alls samma sak som att välja att ta semester istället för sjukskrivning.

Fjallraven
0

Tack för era svar! :) Har pratat ned lönekontoret och väntar på ett beslut nu bara. jag har läst att det påverkar både pension och sjukersättning men det har jag tagit i beräkning :) Precis, det är inget dom måste gå med på men kände att det kan vara värt att kolla upp alla möjligheter man har :)

lil-sis
0

Visst påverkar det pension etc men det är inte så många månader det rör sig om. Man kan spara lite extra privat så går det jämnt upp…