Lök efter op
Dom sa att det kunde va jobbigt att äta lök efter op, men är det för alltid. Älskar ju rödlök på sallad och tacos osv.
Jag har inget problem med lök (op nov 2013).
Jag äter lök och allt annat hur bra som helst.
Första halvåret efter open så är man lite mera känslig, dock efter ett tag så ”lär sig” tarmen att ta emot all sorts mat. Lever ett normalt liv med att äta precis allt som jag vill äta. Bor i Malmö så det blir indiskt, thai, arabiskt, svensk, dansk mat ja JAG ÄTER ALLT! 😃
Du måste vååga prova i små mängder i början, sen öka på bara,
Ok tack då ska jag prova mig fram
Bara fråga på. :-) Du kommer känna på hur det är att äta. I början var jag mycket känsligare än idag. tarmen lär sig att hantera maten.
Igårkväll åt jag en lite mindre än en halv pizza, blev såååå DÖDSMÄTT SÅ DET BLIR ÄCKLIGT nästan :) Och jag är opad den 7/2 2012. Idag dryga 2 år senare är min magsäck perfekt i stl. Väger prick 58 kg och det rör sig icke! Vilket är en himmelsk käsnal av att veta; jag kan äta vad fan som helst utan att dippa eller öka.
Ja det är mycket att sätta sig in i jag har bara vart opad i tre månader och det är mycke.
Du är ännu en ”nybörjare” på ett sätt med maten. Prova dig fram. Provar du nya saker nu i början gör det i en skyddad miljö, så att du kan få vara illamående om det uppstår. Det är mitt tips. ;o)
Det ”känns” mycket i början, för man får tänka om i så mycket. Dock avtar detta känslan när du tappar vikt och vänjer och vet vad du gillar äta och vilka mängder som funkar. Så det avtar. Lovar dig att det gör. :) Kramis
:)
Det enda jag har problem med är Pepsi Max, då det skummar något fruktansvärt när jag sväljer det. Utöver det kan jag äta i princip vad som helst vad det verkar, jag har inte märkt av några problem alls med exempelvis rå lök, som också jag gillar att ha på saker.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee