NÄL i Trollhättan
Hej allesammans! Jag ska efter några om och men på gruppmöte på Sahlgrenska i slutet av Augusti. Jag kommer antagligen bli rekommenderad att opereras på NÄL i Trollhättan då detta är närmaste sjukhus som utför operation från där jag bor. Dock oroar detta mig lite då många som jag känner fått annan vård på NÄL (inte just GBP operation) och varit extremt missnöjda. Så min fråga är, är det någon här som opererat sig på NÄL? Hur var personalen? Har allt gått bra?` Min andra fråga är, om man känner sig osäker på det sjukhus som ligger närmast kan man då byta sjukhus och be om att få bli opererad någon annanstans? Hoppas att någon där ute kan svara på mina frågor :) // MalinJohn
Min vän gjorde magoperation - hon blev erbjuden först på NÄL, men efter ett besök så valde hon bort detta och fick istället åka till KSS i Skövde.
Det rekommenderas att du ber om att få komma dit istället!
NÄL har inte mycket gott om sig (i min umgängeskrets med flera) men ingen har varit missnöjd med vården i Skövde =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 Åh tack för ditt svar! Nej jag är också ganska negativt inställd till NÄL! :) Ska fråga på mötet med läkaren om det finns möjlighet att opererat på carlanderska i Göteborg, för dem har jag hört gott om. Någon som hört illa om carlanderska? :)
Jag tror nästan att du kommer erbjudas operation i Skövde, de har kortast väntetid. Jag opererades på KSS i mitten av maj, & jag har ingenting alls att klaga på - blev väl omhändertagen & blev mycket väl bemött hela tiden! :) Men just NÄL har jag också hört historier om faktiskt… Vet inte om det finns någon sanning i det dock!
Okej! Ja vi får väl se vad det blir, men bra att veta att dem i Skövde är bra :) Jag vet inte med GBP operationer men har ju hört andra historier om hur folk har blivit behandlade och hur de fått väntar över två dygn för att få vård och sådant.. En del är säkert överdrivet men en del måste det finnas sanning i eftersom det är så många som upplevt dem som "dåliga" :)