Hur får jag en läkare att förstå ?
Hej! Jag har ännu inte opererat mig men vill göra en gastric sleeve. Jag får dock ingen läkare att förstå vikten av detta för mig. Jag är en "hälsosam" dvs ingen diabetes eller något, tjockis med BMI på 35,4. Jag har läst att en del har skrivit egenremisser, är det lönt för sleeve? Vet ej om jag kan få op betald, jag bor i Malmö området. Någon som vet? Jag behöver hjälp!
Hej Jag tror att Malmö har stoppat att man kan skicka egenremisser ang överviktsoperationer. Ta kontakt med din läkare som skickar in en. kriterierna är bmi 35 i Skåne så du är ju över gränsen om än precis bara.
Skåne beviljar inte sleeve om man inte har tarmproblem men då får man stå på sig och begära second opinion. Vet en som precis gjort så och bad att få den på Ersta i Stockholm. Hon fick ja där så nu har Skåne skickat en betalningsförbindelse och op är inbokad.
Lycka till. Jag är oxå skåning och sleevad för 2 år sedan men valde att betala min op själv för jag orkade inte med regionens trångsynthet även om jag hade varit beviljad op.
Jag bor i Malmö. Gick till doktorn. Fick remiss. Blev kallad till Landskrona. Vips är opad! Gick dösmidigt!
Tack för svaren! Berthagenn-om du skulle kunna ge mig namnet på någon läkare som tar detta på allvar, vore jag evigt tacksam! Jag har ingen lycka här, min vc är Capio city klinik i Lund -känns som om jag ska byta.. Var det sleeve du gjorde? Carina72- jag förstår dig!! Va kul att allt är bra!
Jag har gjort en GBP operation. Gick till VC Granen i Malmö. Sa att jag var tröttpå detta här. Hade med mig barndomsfoton där man ser hur fet jag var readn som barn.
Tänk. Idag äter jag ALLT utan att tänka på min vikt. Och den står STILLA oavsett. En DRÖM för mig. Innan när jag åt mycket en dag vägde man ju 2 kg mer dagen efter,
Those days are sooooo over! Wieeee!
Låter underbart berthagenn! Så glad för din skull..och avundsjuk 😉
Hej Sussi, du kommer dit också. JAG LOVAR! Ge inte upp och bara var envis. Jag fick faktiskt också ett nej i början. Dock gav jag inte upp. Rotade fram barndomsbilder och tog med mig en skrivelse som jag hade förberett - ett mintal så att säga. Det gick hem. Så bara kör, ge aldrig upp! 😃
Jag börjar bara gråta när jag börjar prata om ni och min vikt.. Fast det kanske funkar bra på en läkare 😉
Försök att få en sleeve, den är så mycket mildare för kroppen och lika effektiv, dock så brukar sleevade patienter gå ner något långsammare vilket iofs är bra.