I morgon är det dags..
I morgon ska jag göra en gastric bypass. Herregud vad jag är nervös. Miljoner tankar snurrar runt i huvudet. Är det ett misstag, kommer jag ångra mig, kommer jag dö haha. Är så glad och snurrig samtidigt.
Lycka till eller vad man säger :) Kommer säkert gå bra!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Du kommer inte ångra dig LOVAR!!!! GO GIRL!
Va roligt! Lycka till! Hur lång tid tog det för dig från det att du skickade remiss till det att du fick operationen?!:D
Det har gått fruktansvärt snabbt. Nog därför jag är så snurrig. 2,5 månad från det att remissen skickades till operations datum. Trodde det skulle ta minst ett halvår. Jag var på gruppmötet samt träffade kirurg i måndags förra veckan och hade kunnat bli opererad i går om jag hade velat. Så det gick undan :)
Åh! Låter lite som en dröm i mina öron, men det kan vara läskigt om det går för fort! Vart ska du opereras? (Detta behöver du absolut inte besvara! Är bara nyfiken vart i landet du bor där det går så fort! :) )
Bor i Malmö, opereras på aliris kristianstad.
Okej! :) Har allt gått bra för dig?! :D
Hej, jodå allt har gått bra tack :) Stor omställning, ångrade att jag hade gjort det dem första dagarna men nu börjar det kännas bättre. Längtar dock tills jag kan börja äta vanlig mat. Flytande är så trist :)
#8 Va skönt att höra! Ja har hört många säga exakt samma sak! :) men det är ju skönt att det börjar kännas bättre nu! :) Haha, ja flytande är trist! Men det är det värt! :D
#8:
I början började jag också fundera i de banorna, ungefär i stil med: "Vad har jag gjort med min kropp, egentligen?". Men det dröjer inte länge innan alla bitar börjar falla på plats. Man börjar sedan inse hur man tidigare levt, vad man gjort mot sig själv och vilka effekter det faktiskt fått. Då känns det genast bättre när man inser att man nu fått det verktyg man behöver för att bryta dessa mönster.
Jag körde flytande i ca 2 veckor efteråt, sedan började jag äta vanlig mat. Fungerade jättebra. Har varit på kontroll nu och jag har på två månader (inkl två veckor flytande innan op) tappat 25 kg på vågen och 12 cm på magen.
Du ska se att det kommer vara värt det alla gånger och du kommer säkerligen inte känna ånger framöver!
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Tack! Det är uppmuntrande :) Det har inte ens gått två veckor sen operationen så jag försöker ha tålamod. Nu gör det inte ont längre vilket e skönt. Fruktansvärt trött men det ska inte vara nåt ovanligt så det blir nog hur bra som helst :)
#11 Hur är det med dig nu? :) Jag kommer antagligen få komma på gruppmöte i slutet av Augusti, super pepp! :D
Man är ju litet trött och så i början. Vissa är det. Jag var skitpigg och gick hem och städade kattlådorna hahahaha. Så det är litet olika!
Nu 2 år efter open har jag aldrig varit så lycklig på våren och sett sommaren som en välkommen årstid. Förr var jag rädd för värmen = svettades som en gris. Gömma kroppen med kläder var ju också skitsvårt…när det är så varmt. Nu drar jag på mig en tischa och brallor från H&M stl 38 och bara NJUTER!!!!!!!!!
Ni får ursäkta, men jag är SVINLYCKLIG!!!!!!!!! Min kropp är inget fängelse mera!!!!!! Så det att man mår litet tjyvens första tiden hade jag svalt vilken dag i veckan. Jag ångrar bara en sak.
Att jag väntade att opa mig i flera år. Det sörjer jag litet. Slängt bort så mycket skojjigt.
Men nu har jag det bästa livet! Wieeee!
#12 Jo tack jag mår bättre. Kan äta lite bättre nu. Har börjat träna för en vecka sedan. Det går lite segt då jag fortfarande inte har mycket till ork men det går framåt. Har gått ner 12 kg sammanlagt varav 4 kg var innan op. Så även om det inte är wow supermycket så ger det sjukt mycket motivation. Va härligt då är det snart dags för dig oxå. Skönt när det e gjort, oroade mig så mycket innan :) hoppas det går fort #13 Haha dina inlägg får en alltid att smajla :) Hoppas jag får en lika bra livsförändring. Skönt att slippa alla konstiga idéer man har nu. Trevlig midsommar på er!
tack #14 det värmde i hjärteroten :)
#14: Jag fortsätter tjata om vatten! Vatten, vatten, vatten! Man måste dricka så ofta det bara går, efter ett tag så går det på rutin, men kroppen är i mer behov av vätska nu än någonsin. Utan vatten blir du yr, din viktnedgång blir väldigt oregelbunden och du kommer må sämre.
Därför jag tjatar om det alla chanser jag får. 👍
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Instämmer med #16!
Vatten vatten och åter vatten! Drick drick drick!!
Ja och det tycker jag är något av det svåraste. Låter kanske konstigt men så är det. Var aldrig bra på att dricka innan heller. Och nu går det ju så lååångsamt att få i sig en flaska vatten. Men det är en vanesak och går framåt :)