Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1740 ggr
Idunvallen
0

Tid till remissbekräftelse?

Jag var hos läkaren 8/4 och han skulle då skicka remissen. Hur lång tid har det tagit för er att få remissbekräftelse? Förstår ju att det kan variera men kan ju ge en vink om tiden iaf. 

Lite lagom otålig nu och vill bara få min op gjord… Så känns viktigt att allt kommit igång som det ska.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Davbjo
2

Jag skickade en Egenremiss, och mig ringde de efter bara två dagar och bekräftade, men jag misstänker att detta kan variera ganska kraftigt från sjukhus till sjukhus.

Mitt tips är att du ligger på, ring och fråga. Ofta kan det snabba på saker och ting.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Idunvallen
1

Ja jag får nog göra det. Så jobbigt att gå och vänta. Vet jag bara att remissen kommit fram och allt är som det ska så kan jag slappna av mer och veta att nu är det på gång. När man verkligen vill göra op så är det lätt att bli otålig märker jag😛

emma-ulla
0

Ring och fråga var din remiss är någonstans… Ibland har remisserna en förmåga att råka "läggas på hög" på något skrivbord & glömmas bort - & så länge som remissen inte registrerats så börjar inte vårdgarantin kicka in… Så har jag förstått det iaf, så ring & tjata!!! :)

Idunvallen
3

Jag ringde igår och de hade fått den och sa att de skickat bekräftelsen för flera dagar sen… Sen gick jag ut till brevlådan och då hade jag fått den😃