Fick min operation uppskjuten, deppig...
Skulle ha gjort min GBP den 26/3 men pga av överbeläggningar blev den inställd. Har fått nytt datum den 16/4 och kör på med min pulverdieter. Har tappat 22 kg sedan den 5 februari då jag fick OK på min operation, nu har folk börjat att säga till mig att jag ska skippa min operation, även dietisten frågade om jag inte skulle prova utan. Är nu deprimerad och börjat känna av fysiskt dieten jag går på.
Du har verkligen tappat vikt snabbt, du måste vara mycket målmedveten av dig som lyckas så bra. Tycker du att du behöver op så anser jag att det är du som avgör det, visst det är en stor operation men den kräver sin målmedvetne person att lyckas även med den. Jag har hört en del negativt om detta har ett par bekanta/vänner som gjort den o dom har inte sagt något negativt mer än just efter op. Blicka framåt till den nya tiden var målmedveten är mitt tips och jag hoppas att allt går enligt planerna :)
Äsch deppa inte. Gör open, för du kommer bibehålla din vikt sen. Det är den stora fördelen. Man HÅLLER sin vikt!
Krigaren: Det som i regel förenar oss som gör dessa operationer är att vi redan HAR provat allt, och gärna flera gånger. Visst kan man gå ner i vikt, att gå ner 22 kg på så kort tid är ju riktigt bra jobbat. Men jag vet för min egen del att snart har jag gått upp den vikten igen.
Så, jag gör operationen för att förbättra mina förutsättningar. Jag förstår att det kommer innebära jobb, men det är värt det.
Även om det känns jobbigt med flytande över så lång tid så kommer du klara det, och det är sista gången i livet du behöver göra det. Valet rörande operation är naturligtvis helt och hållet ditt eget, men om du tror det blir jobbigt i framtiden uppmuntrar jag dig att ge dig själv de förutsättningarna du behöver för att inte bara gå ner i vikt utan även att stanna nere i vikt.
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
WOW 22 kilo på så kort tid! Bra jobbat!
Det är väldigt jobbigt med flytande men det är sjukt värt det för du kommer ju att operera dig!
Att göra open nu på våren är den bästa tiden!!! Du har en varm period framför dig och du slipper kludda mycket med kläderna då man rasar mycket i vikt i starten. Jag gjorde open den 7 februari 2012, den sommaren var den BÄSTA NÅGONSIN!!!!!! 🤪
Jag fick samma fråga innan min op ("men varför ska du operera dig när du bevisligen kan gå ner i vikt?") och mitt svar var "ja, jag kan hålla på så här under en period, men jag vet att det kommer inte att hålla om inte jag får större hjälp.
Operationen var mitt livs absolut bästa beslut. Utan tvivel!
Jag förstår att du är besviken över att få vänta några veckor till. Jag hoppas att du kan hitta något sätt att få tiden att rasa like mycket som din vikt :-)
Tack alla… Det hjälper att få "snacka" med folk i samma sits eller de som gjort det. Har försökt förklara på detta viset: Jag jämför mig själv med en knarkare som går på Subitex och att man uppfunnit ett sett att ta bort anarkister via operation. Sedan säger man till knarkare att man tar bort Subitexet som hjälpt honom för att det gått så bra och att han borde skipa operation… för det har ju gått så bra fram till nu. Sedan släpper man ut honom/henne i samhället och vart han/hon vänder sig finns det affärer som säljer billigt knark, reklam för att man ska knarka och folk/familj bjuder på knark… Tro fasiken att man skulle "börja knarka" igen…
Hej, jag gick ner 31 kg inför min op men tog det dumma beslutet att inte göra open.
Knappt två år senare, så gick jag in i väggen. Och på en månad gick jag upp ca 20kg 😕
Jag vägde 145 när jag började med dieten, och två år senare så vägde samma igen.
För tre år en gjorde jag min op och när jag vägde som minst så vägde jag ca 85kg. Nu har jag gått upp ca 10 pga lite medicer.
Det finns fördelar med op men det finns även nackdelar.
Den största fördelen är att man lär sig att äta rätt, och du går ner i vikt.
När jag gjorde min op så hade jag redan haft två hjärtinfarkter, högt blodtryck, diabetes och jag kunde inte gå ner på knäna och knyta mina skor. Och det var alla dessa sakerna som gjorde att jag tog beslutet att göra min op.
Och jag har aldrig ångrat mig 😃
Johan
Nu är min operation gjord. Äntligen!!!!
Grattis! :) Hur känns det såhär ett par dagar in i ditt nya liv? :)
Grattis va roligt!
Grattis 😃
Skönt att höra! Jag är också nyopererad, det kommer bli riktigt bra det här ska du se. :)
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee