Ersättning från FK
Är i funderingsstadiet att göra en Sleeve på en privat klinik, jag undrar om man får ersättning från försäkringskassan eftersom man måste vara sjukskriven ca 4 veckor. Jag har ett Bmi på 35,7 och har "endast" ledvärk som besvär av min övervikt.. Fick ni ersättning eller hur löste ni det annars?
När du gör en sleeve cftk så blir du sjukskriven i 4 veckor från utskrivningsdatum. Dom är helt otroliga på att ta hand om dig. Jag gjorde min sleeve på cftk i Sthlm och dom är allra mest erfarna och kunniga. Jag kan varmt rekommendera dom. Det är nu 5 veckor sedan jag gjorde min sleeve och jag har inte mått så här bra på många år. Lycka till.
Tack suneeva! Jag menade om försäkringskassan godkänner sjukskrivningen och betalar ut ersättning. Att privatläkaren sjukskriver en i fyra veckor är ju ej lika med att försäkringskassan godkänner det,eller? Hur har det gått för er med ersättning, har FK godkännt eran sjukskrivning?
Jag hade inga problem med försäkringskassan.
Din arbetsgivare betalar ju de första 14 dagarna (dvs två arbetsveckor) och sedan går försäkringskassan in. Bara man skickar in intyg och sedan begär försäkringskassan eventuellt in intyg på din inkomst om det är länge sedan du ändrade inkomsten hos FK.
Tack Wiveka! Hade glömt att arbetsgivaren betalar de första två veckorna 🙂.. Är ju inte varje dag man är sjukskriven precis. Tack för ditt svar nu vet jag..
Gammal tråd, jag vet, men hur meddelar man FK om inkomst? Fixar arbetsgivaren detta eller behöver jag förbereda någonting?