Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1751 ggr
lae
0

Ny här - operation på måndag

Hej alla!

Jag har länge tänkt skriva något här, men det har inte blivit av förrän nu. Två dagar till operation… Jag börjar bli ganska så nervös. Jag har fastat i tre veckor nu, fixat med allt som behövs och varit på alla möten och annat som hör till. Jag kan inte bli mer redo.  Det är en Gastric bypass jag ska göra

Det jag är mest nervös över just nu är själva narkosen. Sedan vet jag att den stora prövningen kommer efteråt. Men mentalt har jag gått igenom så mycket jag bara kan inför det och förberett mig med ätande och annat i mer än ett år så jag är egentligen inte nervös för det. Mer spänd. Och förväntansfull. Lite rädd för komplikationer, men kommer de så får jag ta itu med dem då.

Jag har förstått att man kan ha ganska ont efteråt. Både för operationssåren, men också för luften som finns kvar i magen efter uppblåsandet under operation. Om ni har några tips eller goda råd att tänka på inför det eller något annat tar jag tacksamt emot allt ni med erfarenhet bär på :-)

Jag är 40 år. Vid invägningen hade jag ett BMI på nästan 44. Jag vägde då 106.5. Nu har jag gått ner ca 6 kg. Bara det är skönt!

Önskar alla en trevlig helg!

OleaViola
0

hej har min operation den 28 oktober så jag vet vad nervös vill säga :)

men vi klarar det.

lae
0

Det gör vi. I morgon är det dags för oss alltså :-)

Lycka till!

Ladyninjas
0

Lycka till!

Katti
0

Jag hade inte ont alls efteråt! Lite så klart, medan jag var kvar på sjukhuset första dygnet, men det får man ju tabletter mot! Jag tog inga smärtstillande alls efter att jag kommit hem🙂.

Hoppas allt har gått bra för er och lycka till med resten 😎.

Mytime
0

Lycka till i fortsättningen

It's My Time now!

OleaViola
1

Ja det har gått bra stannade i två dygn men sen har det blivit bättre och bättre en del illamående men men ---

lil-sis
0

Jag har inte gjort en viktop men däremot en laparoskopi av annan orsak för en vecka sedan.

Narkosen var verkligen inte läskig alls och jag fick piller mot illamående innan jag kördes ner till op och sedan även i droppet, så jag mådde bara bra även efter (bortsett från öm osv).

Har däremot bett om en remiss till viktop nu.

Nettanj@o
0

Hur har det gått för er?? Jag är satt på väntelista och kommer troligen opas jan-feb nångång. Väldigt nyfiken på hur det gått för er :-)

OleaViola
2

Det har gått bra 16 kilo ner efter op och 10 innan på flyt. Gick även ner 7 kilo innan jag kom med på informationsträffen  så än så länge funkar det jätte bra !