3 år
Jag firar treårsdag idag!
För tre år sedan fick jag göra en gastric bypass. Min magsäck förminskades till en bråkdel och en bit av tunntarmen kopplades bort. Jag var livrädd för hur mitt nya liv skulle bli. Men sammtidigt kände jag att om jag inte gör någonting, så kommer min övervikt att ta mitt liv. Så här tre år, och över 50 kg, senare kan jag bara konstatera att jag gjorde rätt beslut när jag valde att låta operera min mage. Jag har fått ett helt annat liv! Tänk vad svårt det är att ta det där stora steget ut i det okända! När man inte vet vart vägen går. Men tar man inte det första steget, så står man där och stampar och kommer ingenstans. Jag ångrar inte en sekund att jag tog det där steget, för jag har fått livet tillbaka. Det jag hade innan, det var inget liv. Som överviktig är man så begränsad och kan inte göra allt man skulle vilja göra. Nu njuter jag av att kunna göra saker som var omöjliga då. Att orka göra saker som var för jobbiga då. Jag njuter av livet!
GRATTIS! Jag vet hur det känns - känns så bra!!!! 😃
Åh vad härligt, Grattis!
Jag längtar tills jag kan fira 3 år efter min op (som inte är gjord än!) å säga samma sak!
Grattis!
Härligt och läsa. Grattis till ditt nya liv.
Nu har jag fått ännu en orsak att vara glad över min viktnedgång… Min syster, som är mycket överviktig, fick en stroke under julhelgen! Hon är bara 40, så åldern är ju inte hög. Men vikten gigantisk. Nu har hon fått starka förmaningar av läkarna att göra allt för att gå ner i vikt, för att undvika fler stroke eller andra problem p g a vikten. Vikten är förmodligen största orsaken till hennes stroke! Jag hoppas hon tar denna varning och gör någonting för sin vikt. Nästa gång kanske hon inte överlever…
usch då! 😮låter hemskt att få detta pga av övervikten!