Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1168 ggr
Athema
0

Läkarbesök på måndag!

Fick idag ett samtal om att jag kan komma på läkarbesöket nu på måndag! Det är en person som avbokat sin tid och då fick jag den .**Lycklig**
Jag blev så klart super glad och accepterade tiden. Ifall att jag blir godkänd kommer jag att få op vecka 37.

Nu börjar förstås tankarna att gå. Tänk om jag inte blir godkänd…
Min lilla syster dog för 5 år sedan, då hon var 15år. Jag har växt upp med henne, lekt med henne, hon var mitt allt vid den tidpunkten.
Sedan hennes död så får jag sån fruktansvärd ångest och blir deprimerad runt tiden hon dog (tråkigt nog 23 december) vilket fick mig att börja fundera på det här med att man ska vara psykiskt stabil för att få bli godkänd för operationen. Varje år kring denna tidpunkt så har jag antingen varit sjukskriven eller haft psykologkontakt (de senaste 3 åren bara psykologkontakt för att få prata igenom allt jag känner) där dom satt depression som diagnos. Detta kommer ju förstås stå i min journal. Hela resten av året så mår jag alltid toppen, jobbar och fungerar precis som en vanlig människa. 

Tror ni att detta  kan bli ett hinder för mig ? Att det kan påverka deras beslut om att jag blir godkänd eller inte ?

Vänliga hälsningar

Elizabeth56
0

Hej, låt de läsa vad som står i dina journaler, men prata inte om det själv eller försök inte att bortförklara det, svara bara på deras frågor, om du behöver så säg bara att du blir deprimerad, har en dålig period på hösten.

Lycka till!

Elizabeth56

Athema
0

Tack för tipset! Ska låta bli att prata om det :)
Är så nervöööös ! :)

Katti
0

Jag tror absolut inte att det blir problem av den orsaken!