Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1270 ggr
gunnit
0

gastricbypass op

Ska operera mig i september.skulle vilja läsa hur det 

är efteråt

suneeva
0

Jag har gjort en sleeveoperation så jag vet inte hur det är efteråt med en GB. Sleeven är ett underbart verktyg för att gå ner i vikt och bli hälsosam. Sleeven görs ju inte än via landstingen utan det är bara privat. Den kommer så småningom att till stor del ersätta gb men det tar sån tid att få in en ny metod i systemet för att inte tala om den nya tekniken som måste läras ut.

camillian
0

Hejsan Gunnit. 

Jag ska också opereras med gbp i september. Har hittat massor av bra information här på viktoperation i fokus. 

Det finns en massa bloggar med mycket bra information också.

Vart ska du opereras?

Kirre14
0

Hej Gunnit

Jag opererade mig den 12/12-20012 på Ersta och därefter har allt fungerat perfekt.

De gjorde en GBP och jag vägde vid operationen 116 kilo, vägde cirka 125 kilo innan jag började med flytperioden 2 veckor före operationen.

Jag funderade fram och tillbaka i 3 års tid innan jag tog beslutet, vägde 136 kilo vid första läkarbesöket för 3,5 år sedan.

Idag lite över 6 månader senare så väger jag 82 kilo, tränar och mår hur bra som helst.

Jag äter cirka 6-8 mål mat om dagen, frukost, lunch, middag och 3-4 mellanmål beroende lite på hur dagen ser ut.

Idag äter jag allt utom mat med mycket fett och socker i, har lagt om kosten helt och väljer bra mat med mycket smak istället för snabba kolhydrater.

Har läst om många som har gjort GBP och äter godis, chips, fikabröd och dricker läsk i små mängder men jag har valt att inte trigga igång systemet igen på sådan skräp.

Har ingen sug efter onyttig mat och jag har dumpat lite lätt 2-3 gånger men det gjorde jag direkt efter operationen då man var ovan och därefter har jag lärt mig vad som funkar bäst.

Med operationen så får du ett verktyget till att gå ner i vikt med men det är du som måste göra jobbet.

Har du några frågor så är det bara att skriva

Mvh Kirre14