Annons:
Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 530 ggr
damdidam
2019-12-10 12:28

Förhoppningsvis snart med remiss!

Hej alla! Har läst i dessa (få haha) trådar i flera år men tänkte att det nu var min tur att skriva ett inlägg. Jag är en tjej på 25 år, är 172 cm lång och väger runt 140kg. Kontaktade läkaren på min vårdcentral för 1.5 år sedan och bad om operation. Hon var positivt inställd men sa att jag åtminstone skulle testa att gå hos en dietist först samt sluta röka. Det senare gjorde jag direkt och dietisten började jag gå hos någon månad efter. Det kändes sådär om jag ska vara ärlig. Min problem gällande mat är inte att jag äter pizza varje dag som många verkar tro om oss tjocka, jag äter snarare normal kost om inte rent ut sagt hälsosamt. Men mitt problem är att jag aldrig känner mig mätt, vilket gör att jag äter två eller tre portioner. Fick några få tips av dietisten gällande det och jag gick ner några kilo men i slutändan gav det mig inte så mycket. Därför kom vi båda fram till vid vårt senaste möte att operation nog är bäst för mig. Och nu efter att ha väntat på läkartid i över en månad är det äntligen dags på fredag! Det är hos samma läkare så jag hoppas inte att det blir några problem med remissen. Men vi får se helt enkelt! Tänkte dock kolla med er andra hur det går till sen? Som jag har förstått det får jag förmodligen en remiss på fredag, den kommer sedan skickas vidare och måste bli godkänd av en annan läkare? Först då är jag aktuell för operation och jag kan då åberopa vårdgarantin? Om det nu är så det är, hur långt har det tagit för er från det att ni skickat remiss till att ni fått tid? Frågar då jag för tillfället är student, men har ett sommarjobb. Om jag gör op i maj/juni Hade jag isåfall velat börja jobba en månad senare, men då måste jag meddela det snart. Detta kommer jag säkert få veta på fredag, men tänker att det inte skadar att få höra från er också

Annons:
Upp till toppen
Annons: