Annons:
Etikett02-ot
Läst 1552 ggr
emeliiiiieee
7/31/18, 6:58 PM

Gastric bypass - funderingar

Har bestämt mig nu. Efter att ha varit överviktig i hela mitt liv och gått pp flera olika dieter samt tränat massor och inte går ner ändå så ska jag be om en remiss till en överviktsoperation. Mitt bmi ligger på 39.9 enligt uträkningar och mitt landsting har 35 som gräns. Men är ändå osäker på om jag kommer få en. Har fått en blodpropp pga övervikten och har menisk skador i knäna. Kan även inte bli gravid, något jag vill bli snart. Har tänkt att jag ska ringa till läkaren imorgon och be om en remiss till en utredning/operation. Är dock vääääldigt rädd för livet efteråt. Att få massa löst skinn, förlora brösten. Maten tror jag inte blir nått problem efteråt. Sen undrar jag vilken metod som är bäst? Gastric sleeve eller gastric bypass? Och sen tillsist , vitaminer. Är det massa tabletter man ska ta? Har jättesvårt att ta tabletter om dom inte är pyttesmå eller flytande.

Annons:
emeliiiiieee
7/31/18, 7:26 PM
#1

Och sen har jag depression och ptsd, kan dom neka pga det? Tar mina mediciner som jag ska, går på dbt och psykologsamtal.

Maria
8/8/18, 1:48 PM
#2

Hur gick det? Vad sa läkaren om remiss?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
8/8/18, 2:21 PM
#3

#2 Har tid i oktober till läkare.

Maria
8/8/18, 2:23 PM
#4

Åh vad bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: