Annons:
Etikett01-operationsmetoder
Läst 1715 ggr
verabalines
6/7/18, 4:20 PM

Gastric Balloon

Hej.

Funderar på en Gastric Balloon. Är det någon som gjort en sådan? Som även kan berätta hur det gick efter operationen.

Annons:
Tinntann
6/26/18, 8:15 AM
#1

Jag gjorde en 2015, aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Kräktes konstant i 4 dagar, fick inte ens i mig vatten. Konstant halsbränna. Kunde inte ha några kläder som tryckte på magen eller sova på mage. Kunde äta lite men så fort ballongen är ur så är magsäcken nästan lika stor som innan. Jag var galet hungrig, gick ner 10 kilo och hade den i ett år. Nu 2 år efter jag tog ut den väger jag 3 kilo mer än innan jag satte in den. Skulle ALDRIG göra om det..

Honestyisdead
7/27/18, 7:15 PM
#2

#1 Det precis som andra operationer kräver livsstilsförändring. Annars går man alltid upp.

Även med gastric bypass

Fördelen med balong är att den går att ta bort. Får man dessa biverkningar på bypass får man leva med dom.

Katti
7/30/18, 10:05 PM
#3

Vad menar du med livsstilsförändring Hera? Jag GBP-opererades för 6 år sedan och visst, självklart har jag gjort livsstilsförändringar! Men jag har inte gjort något jobbigt, eller ens tänkt speciellt mycket på det. Operationen "tvingar" mig att äta mindre portioner, men jag vill ju inte äta mer eftersom jag är skönt mätt på en tredjedel av vad jag åt förr! Då var jag hungrig eller sugen efter ett tag igen, vilket jag inte är nu! Jag äter fortfarande godis, men bara några bitar, sedan växer det i munnen, tack vare operationen.

Sammanfattningsvis skulle jag säga att operationen är verktyget som har hjälpt mig både att nå och att hålla normalvikt!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Davbjo
8/4/18, 10:49 AM
#4

#3: Exakt samma för mig.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: