Annons:
Etikett05-kost
Läst 2023 ggr
[Sandi92]
10/5/17, 7:51 PM

Äter skräp fortfarande efter operation

Har en bekant som lever precis likadant som innan hen opererades. Äter godis och kakor varje dag, dricker tre stora red bull om dagen, lever på frysta panpizzor och piroger. Äter aldrig grönsaker eller frukt. Lever alltså precis lika onyttigt som innan bara i mindre mängd. Hur länge tror ni det håller? Alltså innan hen börjar gå upp igen? Enligt hen själv så gör det inget hur hen lever för hen kommer vara smal ändå.

Annons:
Annielle
10/5/17, 8:21 PM
#1

Klart att det inte håller, hen kommer ju dessutom att drabbas av näringsbrister om hen äter så.

Jag har träffat flera som har gått upp i vikt efter sin operation på grund av att de inte har klarat av att äta vettigt och motionera.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[PeterTM]
10/5/17, 8:31 PM
#2

Jag har en bekant som gjort likadant. Tre år efter operationen är han ännu tyngre och fetare än han var före operationen. Jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt. Nästan så att Landstinget borde kräva tillbaka kostnaden för operationen, den bekostas av oss alla genom skattemedel och så missbrukas den så.

arika
10/5/17, 9:38 PM
#3

Jag tycker man ska vara ödmjuk inför 2 saker här. Det ena är 1) Vem har en aning om hur och vad en bekant äter 24/7? Det finns saker som människor runt omkring inte ser, om man inte lever ihop med personen ifråga tycker jag man ska vara ytterst försiktig med att uttala sig om någon annans matvanor och det andra är 2) Om det nu är så att hela processen och operationen inte alls hjälpt den här personen med att vilja och kunna uppnå en bättre hälsa, bara fysiskt begränsa mängden av allt det onyttiga, så är det ju absolut ett misslyckande för sjukvården men samtidigt så finns det högst sannolikt andra problem (typ psykisk ohälsa) i grunden. Tycker det är lite taskigt att ytterligare spä på den redan otroligt stigmatiserande bilden av överviktiga/viktopererade personer som slappa människor som bara äter skit och inte gillar grönsaker. Men ja, om det du skriver verkligen är sant så mår personen sannolikt inte bra och det kommer självklart inte hålla i längden så om det är en vän till dig så råd hen att kontakta kliniken som opererade och be om hjälp.

Davbjo
10/7/17, 12:07 PM
#4

Jag ser inget värde för gruppen i att spekulera i andras teoretiska ohälsa. Stänger tråden.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: