Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 2174 ggr
arika
2017-08-29 16:28

Hur länge var ni sjukskrivna efter op?

Hur länge var ni sjukskrivna efter eran operation, och vad arbetar ni med? Är lite nyfiken på hur lång tid det har tagit för andra att återhämta sig. Det är så klart superindividuellt men försöker föreställa mig hur man mår efteråt och hur lång tid man måste räkna med att behöva vara hemma. Jag studerar så jag har oftast ganska fritt schema och korta dagar, någon föreläsning här och där bara, men i gengäld så är det ju ganska krångligt att sjukskriva sig och som det känns nu skulle jag helst inte vilja behöva berätta för folk i skolan att jag ska operera mig om det inte är absolut nödvändigt. 🙂

Annons:
Davbjo
2017-08-30 08:59
#1

Jag kunde sluta med smärtstillande efter fyra dagar, helt utan smärta. Efter operationen var jag hemma i två veckor, men det var mest för att få ordning på ätandet osv, jag mådde bra direkt och kunde röra mig väldigt bra. Du behöver nog inte vara borta så länge om du inte vill, notera dock att detta förutsätter att du ska göra titthålsoperation, vilket ju de flesta gör idag.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Honestyisdead
2017-08-30 13:24
#2

Och det förutsätter att det inte uppstår komplikationer.

arika
2017-08-30 19:23
#3

Ja, såklart. Får hoppas att man klarar sig utan komplikationer. Jag har det ju ganska lugnt eftersom jag går i skolan, orkar jag åka buss 40 min, promenera en bit (vilket jag kommer behöva göra ganska omgående ändå pga hundägare) och sitta stilla i 2-3 timmar inom ett par veckor så borde jag kunna komma undan att ens behöva dra några ursäkter för mina kursare - det hade varit jätteskönt.

gummimamma
2017-10-27 12:09
#4

Jag blev sjukskriven i 4 veckor + 2 till när jag kände att det inte fungerade för mig. Jobbar inom möbelindustrin som sömmerska och har en del tunga lyft och det fanns även lite annat som påverkade.

Upp till toppen
Annons: