Annons:
Etikett09-allmänt
Läst 2453 ggr
Katti
6/15/17, 8:39 AM

Nya magen 5 år!

Härom dagen var det fem år sedan jag opererades. Jag är riktigt nöjd med min operation och hur livet har blivit efter den! Jag har egentligen inte haft några komplikationer alls, men magen och hur den fungerar är förändrad. Det har jag förstått att många upplever. Tidigare var jag dagligen mer eller mindre lös i magen. Nu har jag börjat äta Loperamid förebyggande (två tabletter varje morgon) och magen sköter sig fint. Samma tablett finns även receptfri, då heter den Dimor. Kan vara idé att prova om man har såna problem!

Jag gick ganska snabbt ner till några (typ 5-6) kilo över normalvikt. Idag har jag ett BMI på drygt 27 vilket jag är nöjd med. Vikten är helt stabil. 

Det är lättare att röra sig, lättare att handla kläder (och tusan så mycket roligare!!!) och sorgligt nog blir man som normalviktig bemött på ett helt annat, betydligt bättre, sätt. Det finns oerhört mycket fördomar mot överviktiga och de förstärks och hamras in varje dag på TV, i reklam mm. Överviktiga är slöa, loja, korkade och tänker inte på något annat än att äta…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Honestyisdead
6/15/17, 9:10 AM
#1

Grattis :)

Tyvärr har du helt rätt angående bemötande :(

Davbjo
7/11/17, 11:34 AM
#2

Kul att det gått bra! Jag har också märkt att bemötandet blir bättre efteråt, vilket kändes väldigt märkligt. Mest från främlingar dock.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: