Annons:
Etikett09-allmänt
Läst 1769 ggr
Marlenaaa
2017-05-05 21:27

Viktoperation

Jag har varit på min första besök angående min operation hos läkaren. Läkaren ställde inte så många frågor som jag trodde att han skulle göra, istället sa han att jag måste gå till en dietist först innnam vi kan bestämma datum för operationen för att jag ska lära mig hur man ska äta. Jag har jätte stort problem med min vikt och jag menar allvarligt stort. Det var jag och min kompis som bestämde sig för att vi vill göra en viktoperation och hon är mycket smalare än mig och fick en tid till operationen direkt i slutet av månaden. Läktaren ställde massor med frågor till henne och berättade vilken operation som är bra för henne men jag fick aldrig sånna frågor av honom. Speciellt att jag är betydligt större, väger mer än henne. Hade verkligen hoppats på att det skulle gå snabbare och att jag skulle också få tid direkt. Så jag undrar om vet eller känner någon som också skulle gå till dietisten innan den bestämmde tiden för operationen ?

Annons:
Davbjo
2017-05-22 08:05
#1

Rutinerna skiljer kraftigt mellan olika kliniker och även olika läkare. Det kan skilja på hur mycket man ska gå ner innan, processen innan och så vidare. Jag opererades på Ersta i Stockholm, och jag fick heller nästan inga frågor alls innan, allt var bara grönt rakt igenom. Det var samtal med dietist, precis som du ska ha, mellan informationsmötet och sista samtalet med kirurgen, men det var aldrig några problem.

Är det något specifikt du känner att du skulle vilja diskutera med kirurgen så kan du säkert kontakta hen och ställa dessa frågor vid sidan av ordinarie möten. De vill ju så klart att du ska vara trygg i din operation. Det är nog också så att ju större man är desto mer vet de att man testat, beslutsamheten brukar vara starkare då, vilket de kanske också anpassar sig efter, jag fick den känslan under processens gång.

Men hoppas det går bra och att du får det stöd du behöver!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: