Annons:
Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1292 ggr
Agnes Grönberg
2017-01-22 12:48

Gruppinfoträff

Den8e februari skall jag på gruppinfoträff. Jaghoppas jag få veta mer om dessa operationer. Har läst om detta i många år samt har flera anhöriga som gjort dessa operationer. Betyder det att jagblivit godkänd?

Annons:
Paprika12
2017-01-22 20:39
#1

En gruppinfo träff betyder inte att du är godkänd. Det är en träff där du får ta del av information från dietist, läkare, sköterskor m.m De berättar mer ingående om operationen. Riskerna med den och hur livet blir efter den.. Sedan kommer du få en tid med en Kirurg och det är då som han/hon bestämmer om du ska få göra denna operation.

Davbjo
2017-01-24 08:34
#2

Det stämmer helt och fullt som #1 säger, gruppträffen är helt enkelt en möjlighet att få betydligt mer information så att man på egen hand i ett första steg själv kan välja om man vill gå vidare eller ej. På min gruppinformation var vi ca 15, och två valde att hoppa av efteråt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Agnes Grönberg
2017-01-29 17:16
#3

Tack för era svart. Jag skall fråga mer om gastric sleeve men jag tror inte gör det på mitt sjukhus.

Katti
2017-02-23 10:23
#4

Det beror nog mycket på var man bor. I Östergötland har man kommit väldigt långt när man blir kallad till gruppinfon. Som för övrigt är en stor grej med säkert 100 personer (en del anhöriga också). 

Det är landstinget som avgör om de bekostar din operation eller inte. Visst kan väl kirurgen säga nej, men det är nog ytterst ovanligt. Här är det alltid privata utförare som opererar och vilken privatklinik säger nej till pengar som landstinget vill betala?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Agnes Grönberg
2017-02-23 13:58
#5

#4 oj 100 personer. Vi var 10-15 personer plus en närstånde. Håller till i Region Gävleborg. Gruppträffen vaf braoch vi fick mycket information. Valde att inte fortsätt rädd för att bli nekad. Jag har psykisk ohälsa i grundendär av tror jag blir nekad för läkaren betonade speciellt det. Försöker på egen hand igen men med annan inställning än tidigare.

Upp till toppen
Annons: