Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 2563 ggr
Mirial
2016-10-22 23:50

Viktuppgång efter op

Jag gjorde en gbp för snart två år sen. Jag gick ner från ca 140kg till 103kg. Alltså fortfarande ett Bmi på fetma klass 2 och nu har jag gått upp till 110kg. Enligt vården är op lyckad då jag gått ner 25% men själv känner jag det som ett stort misslyckande. Inte ens med op klarar jag att gå ner. Är livrädd för att gå upp allt igen och vet inte vad jag ska göra. Nån som vart i liknande situation?

Annons:
Paprika12
2016-10-26 22:54
#1

Vad läkare sagt till mig och vad jag fått info om så hjälper en Op bara med ca 20% 25% av övervikten. Sedan måste man göra jobber själv. Det vill säga motionera och tänka på vad man stoppar i sig. Vissa säger att man ska äta full feta produkter andra säger Light och smala produkter. Jag vet inte vad som funderar gör er som gjort BGP för det här med Dumpningar m.m Men jag själv kan äta Allt!! På gott och ont kan jag vräka i mig onyttigt utan att må dåligt. Jag har gjort en sleeve. Jag har själv gått ner 30kg utan motion. Men har nu stannat i vikten. Så det är Dax att köpa ett simkort så jag kan ta upp simningen igen. Det är en utmärkt motionsform för mig. Och man bränner grymt mycket när man simmar. Plus att man slipper träningsvärk, onda fötter m.m Lycka till 😊

Davbjo
2016-10-31 08:48
#2

Operationer som dessa ger vad de ger, och inget resultat är ett misslyckande hos den som är opad. 

Du har nu fått andra, fysiska förutsättningar för viktnedgång, och det är "bara" att förvalta dessa. Du kan absolut behöva träna och tänka på vad du stoppar i dig, ingen slipper nog den biten, men jag vet inte om man med någon forskning i ryggen egentligen kan påstå att exempelvis Light-produkter är speciellt bra för detta ändamål.

Att vara bekväm och inte lasta sig själv för minsta lilla motgång är nog ett stort steg på väg.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Pytteliten
2016-11-01 11:47
#3

Jag förstår att du är missnöjd och besviken. De allra flesta går ju ner mycket mer än så efter en GBP. Vad säger opererande sjukhus? 

De allra flesta jag känner och känner till har tappat största delen av sin övervikt relativt snabbt och utan ansträngning efter operationen. Sen kan man behöva kämpa med det sista och för att inte gå upp igen flera år efter operationen, men du har ju mycket kvar och har dessutom börjat gå upp igen efter bara två år, så jag tycker du ska prata med läkaren som opererade dig. INTE med dietisten, som bara kommer ge dig dåligt samvete…

Upp till toppen
Annons: