Annons:
Etikett05-kost
Läst 2286 ggr
emmafelicia
2016-09-06 16:02

Mat efter operationen

Hej på er! Jag ska göra en gastric sleeve om en vecka (!) och behöver tips på mat som går att äta under alla olika stadier efteråt. Ni som opererats, vad åt ni? Är bara sju dagars flytdiet kvar, hela processen har gått jättefort och jag längtar till annan mat som en galning. Extremt trött på detta pulver nu, puréer och barnmat låter som rena drömmen i jämförelse, haha!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Annons:
Davbjo
2016-09-07 08:10
#1

Kul att det börjar närma sig! Jag gjorde en GBP, men det är säkert ungefär samma sak i fråga om kosthållning efteråt. Sikta på flytande i början, det kan vara vad som helst, så som yoghurt/fil, soppor osv. Små bitar i gör ingenting, men det ska inte vara stora bitar tuggad mat som kroppen behöver kämpa alldeles för mycket med.

Till mig sade de att jag skulle köra flytande i en hel månad, men det orkade jag inte, så efter 1½ vecka började jag äta vanlig mat vilket gick alldeles utmärkt. Mitt tips är att du provar dig fram och ser vad du är bekväm med.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

emmafelicia
2016-09-07 16:12
#2

Mina direktiv är flytande vecka 1-2, puré vecka 3-4, lättuggad mat vecka 5 och sedan normalkost, men det känns bra, jag har inte fuskat en enda gång under dessa pulverveckor så jag tror jag har bra matdisciplin haha. Men superbra, jaa, jag ska köpa lite olika och testa helt enkelt! Oj, normal mat efter 1,5 vecka, jag hade aldrig vågat, haha. Men skönt att allt gick bra!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Davbjo
2016-09-07 18:56
#3

Vid vissa kliniker äter man vanlig mat från dag 1, det är inte farligt att göra det, men det är ju klart snällare mot magen och tarmarna att börja med flytande.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: